Cyfryzacja jest motorem napędowym dla polskiej gospodarki, a także europejskiej. Unia Europejska tworzy budżet obejmujący nowe technologie, sztuczną inteligencję oraz Internet rzeczy. Szacuje się, że do 2025 roku PKB może wzrosnąć o 250 miliardów złotych właśnie dzięki nowym technologiom i cyfryzacji.
Polska mimo, że jest krajem bardzo dynamicznie się rozwijającym, co widać po dynamicznie rosnącym PKB, niestety w cyfryzacji ma duże opóźnienia. Według oficjalnego wskaźnika DESI jesteśmy na szarym końcu, na dwudziestym czwartym miejscu. Dużo musimy nadrobić, a w szczególności w cyfrowej administracji, natomiast są też obszary, gdzie jesteśmy liderami, np. w cyfrowych płatnościach – mówi Newsrm.tv Piotr Mieczkowski, Dyrektor Wykonawczy Fundacji Digital Poland.
– Jedynym z największych wyzwań dla wielu firm jest optymalizacja i usprawnienie procesu obiegu dokumentów w firmie. Wchodząc naprzeciw tym oczekiwaniom na rynku pojawiło się kompleksowe rozwiązanie informatyczne, które wspiera optymalizację procesów biznesowych i obieg dokumentów w organizacjach w erze cyfrowej rewolucji – Netia Paperles.
– Jeżeli chodzi o usprawnienie obiegu dokumentów w firmie w procesie digitalizacji wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom rynku. Z dniem 1 stycznia 2019 roku ustawodawca przewidział możliwość przetwarzania informacji, gromadzenia w firmie cyfrowej. Zdecydowanie wpłynie to na generowanie oszczędności w danej firmie, a także skróci obieg takiej dokumentacji i jej bezpośrednią weryfikację – mówi Newsrm.tv Krzysztof Jaworski, Senior Product Manager, Netia S.A.
Krzysztof Jaworski dodaje: – Aby uzyskać dostęp do samych danych, posiłkujemy się wiedzą w samej organizacji, w której wdrażamy taka usługę, ponieważ musi to być zgodne z prawami, które udostępnia sam pracodawca swoim pracownikom.
Znaczącą korzyścią wynikającą z wdrożenia rozwiązania usprawniającego obieg dokumentów jest bezpieczeństwo informacji firmowych. Poprawa w tym obszarze następuje w wyniku centralizacji danych i dokumentów, rejestracji każdej czynności w systemie oraz rozbudowanemu systemowi uprawnień. System pomaga w obsłudze korespondencji dowolnego rodzaju (papierowej, jak, mailowej, itp.), umożliwiając jej błyskawiczną rejestrację i przekazanie do właściwych odbiorców.
W praktyce przykładowo średniej wielkości firma, zatrudniająca ok. 200 pracowników, która procesuje ok. 1500 faktur kosztowych w miesiącu, korzystając z cyfrowych rozwiązań może zaoszczędzić nawet 70 proc. czasu, jaki przeznacza na te czynności.
Źródło: www.newsrm.tv