Działający na terenie całej Polski Mobilni Doradcy to jeden z najważniejszych elementów programu Nowe Technologie Lokalnie. A teraz grono technologicznych ekspertów poszerzyło się o ponad 30 osób!
Szkolenia dla chętnych do niesienia pomocy odbywały się łącznie przez 6 dni, w dwóch turach. Pierwsza miała miejsce w połowie listopada, druga natomiast była zwieńczeniem jesiennego miesiąca i doskonałym jego zamknięciem. Za każdym razem uczestnicy mieli okazję nauczyć się nowych rzeczy lub utrwalić już posiadaną wiedzę, a wszystko to z pomocą działających już Mobilnych Doradców, tym razem występujących w rolach trenerów.
Pierwszą turę szkoleń otworzyli Radosław Jasiński z Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności oraz Dawid Szarański z Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, natomiast podczas wykładu inauguracyjnego posłuchać mogliśmy Macieja Budzicha, autora bloga Mediafun. Jest on niekwestionowanym ekspertem w dziedzinie wykorzystania najnowszych technologii w komunikacji i promocji, a więc w dziedzinie, którą m.in. zajmować będą się nowi Mobilni Doradcy.
Szkolenia obejmowały zróżnicowane zakresy działań związanych z misją Mobilnych Doradców. Warsztaty koncentrowały się przede wszystkim na tym, jakie wyzwania i problemy stoją przed trzecim sektorem oraz jaka w tym wszystkim jest rola Mobilnych Doradców - kim są, jak działają, w jaki sposób mogą pomóc organizacjom.
Skupiono się oczywiście na problematyce technologicznej, a więc istniejących rozwiązaniach ICT w trzecim sektorze oraz rozwiązaniach, które należy wdrażać poprzez zachęcanie organizacji do korzystania. Social media, technologie komunikacyjne, multimedia, audyty, marketing - wszystko to (i jeszcze trochę) znalazło swoje miejsce w ramach obu tur szkoleń.
- Próbowaliśmy zdiagnozować problemy technologiczne. Każdy z uczestników wziął na warsztat swoje wyzwanie, które będzie przed nim stało w najbliższym miesiącu, kwartale lub roku, dowolnie - opowiada Bartosz Narzelski, projektant usług i komunikacji z Laboratorium EE. - Za pomocą kilku narzędzi, które pomagają w procesie projektowym, rozpisywali swoje problemy i wyzwania, nazywając je po imieniu.
Okazuje się, że nazwanie problemu to dosyć spore wyzwanie, nie tylko dla Mobilnych Doradców i organizacji, ale w ogóle dla ludzi doradzających innym.
-To najczęstszy problem wszystkich doradców i konsultantów - wyjaśnia Narzelski. - Ludzie mówią „Mamy problem, mamy problem” i potrzebują narzędzi do strukturyzowania tej wiedzy i tych problemów. Np. wszyscy na początku mówią „Chcemy stronę”. A potem okazuje się, po głębszej analizie, że tej strony nie potrzebują, że wystarczy coś innego, np. Facebook. Ale nie potrafią zdiagnozować swojego problemu.
Sześciodniowy, intensywny program szkoleniowy dla nowych Mobilnych Doradców miał za zadanie przekazanie m.in. właśnie takiej wiedzy. Jeśli eksperci mają doradzać innym, muszą nauczyć się skutecznie diagnozować problemy, z jakimi się spotykają. Patrząc jednak na zaangażowanie i zadowolenie uczestników szkoleń, o to nie trzeba się martwić.
Mobilni Doradcy są częścią programu Nowe Technologie Lokalnie, realizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informatycznego, a powołanego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności.
Źródło: Technologe.ngo.pl