(PAP) Jedna trzecia Polaków oddałaby swój głos w wyborach przez Internet, gdyby istniała taka techniczna możliwość - wynika z sondażu SMG/KRC.
Jak pokazały badania, chęć do głosowania przez Internet idzie w parze z deklaracją wzięcia udziału w wyborach - aż 73 proc. respondentów, chcących głosować przy udziale najnowszych technologii, ma zamiar wziąć udział w tegorocznych wyborach.
Odsetek chcących zagłosować przez Internet był najwyższy wśród osób w przedziale wiekowym 15-24 lata i w tej grupie wyniósł 53 procent. Stosunkowo wysoki procent deklarujących chęć głosowania przez Internet odnotowano także w wyższej grupie wiekowej (25-39 lat) - 48 proc. Poparcie dla głosowania przez Internet znacząco spadło dopiero wśród ankietowanych w wieku 40-59 lat (26 proc. odpowiedzi pozytywnych), a najniższe było w grupie wiekowej powyżej 60 lat (8 proc.).
- Głosowanie przez Internet w Polsce to nadal niespełnione życzenie jednej trzeciej społeczeństwa. Uproszczenie procesu głosowania nie tylko zwiększyłoby frekwencję wyborczą, ale także pokazałoby, że Polska jest krajem, który skutecznie potrafi wykorzystywać nowoczesne technologie - komentuje Kamil Rusjan, Specjalista ds. Marketingu i Public Relations w D-Link Polska.
- Zgodnie z szacunkami Rzecznika Praw Obywatelskich około 2 milionów osób niepełnosprawnych nie bierze udziału w wyborach, nawet jeżeli wyraża taką chęć. Wprowadzone niedawno głosowanie korespondencyjne sprawy nie poprawia. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłoby umożliwienie oddania głosu poprzez kliknięcie myszką - dodaje Rusjan.
Badanie, przeprowadzone metodą wywiadu bezpośredniego w domach respondentów przy użyciu komputera (CAPI), zostało zrealizowane przez Millward Brown SMG/KRC w dniach 28 lipca - 1 sierpnia 2011 r. na zamówienie firmy D-Link Polska.