Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
ngo.pl używa plików cookies, żeby ułatwić Ci korzystanie z serwisuTen komunikat zniknie przy Twojej następnej wizycie.
Dowiedz się więcej o plikach cookies
Używane rzeczy to niekoniecznie śmieci. Z badania TNS OBOP na zlecenie Banku Drugiej Ręki wynika, że 53% dużych firm co najmniej raz w roku pozbywała się używanego sprzętu komputerowego zdatnego jeszcze do użycia, a 36% takich mebli. Stowarzyszenie Bank Drugiej Ręki zachęca do przekazywania używanych rzeczy organizacjom pozarządowym. Tam zostaną spożytkowane z ogromną korzyścią – dla nas wszystkich.
fot. ngo.pl
Efekty! Oszczędności! Korzyści! To codzienność każdej firmy. Konieczność oszczędzania, szczególnie w czasach kryzysu, zobowiązuje firmy do szukania rozwiązań najbardziej efektywnych: kupowania najnowszego oprogramowania czy ergonomicznych mebli. Pozbywając się niepotrzebnych rzeczy trzeba pamiętać o kilku ważnych sprawach:
Reklama
Ekonomia
Oszczędzamy czas i pieniądze korzystając ze sprawdzonego pośrednictwa, np. firmy recyklingowej. Musimy jednak mieć świadomość, że wówczas nasze biurka i komputery już nikomu nie posłużą. Zamiast wyrzucać sprawne jeszcze przedmioty, warto nabrać nawyku korzystania z serwisu www.daryrzeczowe.pl, na którym za darmo zamieścimy ogłoszenie, używany sprzęt zostanie zabrany z biura, a następnie trafi do organizacji pozarządowych, które przemnożą jego wartość na efekty społeczne. To efektywne dla naszej firmy, i przyczynia się rozwoju organizacji pozarządowych, a przez to społeczeństwa obywatelskiego. Dzięki temu, pośrednio, firmy mogą przyczynić się do budowania kapitału społecznego/kapitału zaufania, który ma wpływ na efektywność biznesu, np. na szybkość zawierania i realizacji transakcji handlowych.
Reklama
Ekologia
Jeszcze do niedawna uważało się, że zachowania ekologiczne to moda, która ogarnęła przedstawicieli bogatych krajów zachodnich. Teraz, gdy m.in. coraz więcej płacimy za wywóz nieposortowanych śmieci, a istotna część naszych podatków musi być przeznaczana na ich utylizację czy budowę wysypisk - widzimy, że nie jest to kwestia mody, a liczenia wymiernych korzyści lub strat –indywidualnych, biznesowych i społecznych - wynikających z podejmowanych decyzji. Przedłużanie czasu użycia rzeczy to zalecenie dyrektyw unijnych[i]. Krótkotrwałe używanie przedmiotów i beztroskie wyrzucanie jeszcze sprawnego sprzętu obciąża kieszeń każdego z nas.
Reklama
Marketing
Przekazując rzeczy organizacjom pozarządowym firmy budują swój dobry wizerunek. To klasyczny przykład działania CSR – tu nie ma przegranych, korzystają wszyscy. Oczywiście oddając jeden komputer nie stajemy się jeszcze firmą społecznie odpowiedzialną, filozofia „dawania rzeczom drugiego życia” powinna na stałe wtopić się w działalności firmy. Wówczas pracownicy, ale i konsumenci wiedzą, że firma pomaga innym: dba o ekologię i mądrze gospodaruje swymi zasobami. Często doceniają te starania poprzez swoje zachowania lojalnościowe i zakupowe[ii].
[i] Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. nr 180, poz. 1495);
Dyrektywa 2002/96/WE Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z 2003 r. w sprawie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
Dokumenty obligują do stworzenia sieci zbiórki i odzysku zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego, m.in. komputerów, telefonów, sprzętu audio-wideo, AGD oraz wielu innych.
Ten tekst został nadesłany do portalu. Redakcja ngo.pl nie jest jego autorem.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.