Google to najczęściej wybierana wyszukiwarka internetowa w Polsce. Korzystają z niej pracownicy firm czy urzędów, nastolatki i dorośli, a także darczyńcy, sponsorzy lub wolontariusze. Każda z tych osób jest potrzebna Twojej organizacji pozarządowej, dlatego warto zadbać o jej wizerunek w wyszukiwarce, zakładając wizytówkę Google.
Tak samo jak internauci poszukują w Google wiarygodnych informacji na temat danej firmy, tak nowi darczyńcy, sponsorzy albo wolontariusze będą szukać wartościowych informacji o Twojej organizacji.
Nazwa, adres, numer telefonu, godziny otwarcia siedziby, opinie o Was czy krótki opis to podstawa, aby zaistnieć w świecie wyszukiwarki Google. Na szczęście te dane uzupełnisz w łatwy sposób.
- Zaloguj lub zarejestruj się w Google - najlepiej adresem e-mail, który będzie przez Was niezmiennie używany (np. oficjalny, ogólny Waszej organizacji typu info@fundacja.pl)
- Wejdź na stronę https://www.google.com/business/
- Kliknij niebieski przycisk Zarządzaj
- Postępuj zgodnie z intuicyjną instrukcją: podaj nazwę, obszar działania, godziny otwarcia, adres i inne szczegóły dotyczące Twojej organizacji pozarządowej.
Oto przykład poprawnie uzupełnionej wizytówki Google Fundacji „Serca dla Maluszka”, która po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy tej fundacji pojawia się na ekranie po prawej stronie. Potencjalny darczyńca czy wolontariusz od razu może przekonać się, że organizacja jest widoczna w Internecie. Zwiększa to zaufanie do organizacji.
Warto zadbać o dobrą jakość i odpowiednią liczbę zdjęć. Istotne jest też, aby adres Waszej siedziby był poprawnie wprowadzony w Mapach Google. Często, gdy ktoś po raz pierwszy chce dotrzeć autem czy komunikacją miejską do siedziby organizacji, posługuje się wyszukiwarką Google oraz Mapami Google.
Godziny otwarcia siedziby, numer telefonu czy adres e-mail zawsze możesz zmodyfikować później, jednak im większa liczba wiarygodnych informacji, tym większe prawdopodobieństwo, że nowy darczyńca lub wolontariusz będą chcieli z nich skorzystać.
Warto zadbać również o opinie, które mocno wpływają na wizerunek. Pamiętaj, że wolontariusze, pracownicy, darczyńcy czy podopieczni mogą wystawić opinię o Twojej organizacji. Poproś ich o to.
Zwróć uwagę, że każdą opinię możesz skomentować (odpowiedzieć na nią). Informacje o nowej opinii przychodzą na adres e-mail podany przy założeniu wizytówki Google, dlatego warto regularnie sprawdzać skrzynkę mailową pod kątem takich powiadomień.
Używając adresu e-mail, na który założono wizytówkę organizacji, możesz też w dowolnym momencie edytować dane, zdjęcia, godziny otwarcia czy dodać aktualizację.
Bonusem od firmy Google gdy zakładasz wizytówkę po raz pierwszy, jest budżet na reklamę w Google Ads na kwotę 1200 zł. Sprawdź, jak wydać dodatkowe środki na reklamę: https://www.google.com/business/
Niewątpliwie utworzenie wizytówki Google jest bardzo potrzebne każdej organizacji pozarządowej i obywatelskiej, która chce się rozwijać, a w oczach partnerów, darczyńców oraz wolontariuszy być wiarygodną i przejrzystą organizacją.
Odpowiedzi na nurtujące Cię pytania znajdziesz tutaj: