Impulsem, który przyczynił się do powstania pierwszego narzędzia, jakim jest platforma typu “visit-to-donate” o nazwie Whenvisited, była… książka oraz film "99 francs". To one zainspirowały założyciela whenvi.com, Marcina Stępienia do tego, aby stworzyć miejsce w internecie, które zmieni sposób, w jaki użytkownicy internetu odbierają reklamy.
Dzięki mentoringowi i warsztatom w
Google For Entrepreneurs, projekt zyskał swoją pierwotną formę i otrzymał niezbędne wsparcie społeczności start-upowej Krakowa.
Statystyki wskazują, że coraz więcej internautów korzysta obecnie z Adblocka i innych form blokowania agresywnych reklam. Ograniczanie widoczności treści promocyjnych jest między innymi skutkiem zagorzałej postawy Edwarda Snowdena, który otwarcie bojkotuje reklamy w internecie. Nowoczesne systemy operacyjne, takie jak Android czy iOS również bywają wyposażone we wbudowaną, domyślną blokadę reklam.
Te zmiany technologiczne zmuszają osoby posiadające biznes internetowy do poszukiwania nowych form promocji. Platforma
Whenvisited wydaje się więc być odpowiedzią na potrzeby przedsiębiorców, ale też, co równie istotne, miejscem, gdzie organizacje pozarządowe mogą prezentować swoje akcje społeczne i poszukiwać sponsorów. To dla nich bowiem przede wszystkim ona funkcjonuje.
Celem platformy Whenvisited jest zmiana postawy odbiorców z biernej na aktywną. Dzięki temu narzędziu użytkownicy internetu mają wybór i mogą odmówić oglądania reklam, ale też świadomie odbierać przekaz komercyjny, jak i wspierać wybrane projekty społeczne poprzez ich finansowanie lub odwiedzanie wybranych stron internetowych.
Osoby finansujące projekty organizacji pozarządowych, a także obdarowujące darowiznami rzeczowymi mogą zatem jednocześnie zwiększać ruch na swoich stronach internetowych, jak i wesprzeć akcję społeczną wybranej przez siebie fundacji czy stowarzyszenia. Whenvisited jest zatem formą crowdfundingu, gdzie zamiast nagród rzeczowych, nagrodą jest zainteresowanie/wizyty na stronie, a więc ich promocja i reklama.
Organizacje non-profit zarejestrowane na platformie Whenvisited wyłącznie zyskują. Nie ponoszą one bowiem żadnych opłat za korzystanie z serwisu, a środki finansowe z zarejestrowanych darowizn trafiają bezpośrednio na ich konto. Przedstawiciel organizacji pozarządowej po zarejestrowaniu jej na platformie Whenvisited zachęcany jest do przedstawienia wyczerpującego opisu swojej działalności, włącznie z dokumentacją fotograficzną, wideo oraz linkami do mediów społecznościowych.
Zyskuje także możliwość nawiązania współpracy z dotychczas zarejestrowanymi sponsorami. W przypadku otrzymania darowizny, proszony jest o poinformowanie o sponsorze i jego działalności w swoich kanałach komunikacji z wykorzystaniem specjalnie wygenerowanego linku z Whenvisited.
Ważne jest jednak to, że organizacja pozarządowa musi aktywnie wspierać i działać na rzecz promocji swoich celów. To właśnie takie takie instytucje najbardziej korzystają na rejestracji w Whenvi.com i mają wysokie szanse na otrzymanie darowizny finansowej lub rzeczowej, zwiększenie zasięgu, nawiązanie nowych kontaktów z podmiotami komercyjnymi czy też wzmocnienie już istniejących zbiórek crowdfundigowych..
Służy temu zarówno system linków zliczających przekierowania na stronę sponsora w codziennej komunikacji NGO ze światem, jak i integracje z zewnętrznymi portalami crowdfundingowymi.