Internetowych platform, dzięki którym internauci mogą wspomóc akcje charytatywne, jest naprawdę wiele. W tym tygodniu ruszyła witryna marki Allegro – Charytatywni.allegro.pl. Strona, która na podobnej zasadzie była uruchamiana tuż przed corocznym finałem WOŚP właśnie zainaugurowała stałą działalność.
Internetowych platform, dzięki którym internauci mogą wspomóc akcje charytatywne, jest naprawdę wiele. W tym tygodniu ruszyła witryna marki Allegro – Charytatywni.allegro.pl. Strona, która na podobnej zasadzie była uruchamiana tuż przed corocznym finałem WOŚP właśnie zainaugurowała stałą działalność.
– Zainteresowanie działaniami charytatywnymi w sieci zawsze była duże. I to nie tylko ze strony dużych firm, mediów i organizacji pozarządowych. Od zawsze spływało do nas mnóstwo zapytań związanych z tego typu aukcjami – wyjaśnia Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji i PR w Allegro, właściciela serwisu. – Dlatego jesteśmy przekonani, że równie wielu internautów nauczy się wykorzystywać dedykowaną właśnie takim inicjatywom platformę.
Serwis Charytatywni.allegro.pl jest niejako przedłużeniem działań, którymi Grupa Allegro od wielu lat wspiera doroczne finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dla wszystkich użytkowników oddawała miejsce, w którym firmy i osoby prywatne poprzez licytację usług i przedmiotów na cele każdego z finałów mogły wspierać tę jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich fundacji.
– Ten serwis tak naprawdę istniał od wielu lat i zawsze debiutował przy okazji kolejnych finałów WOŚP, by po ich zakończeniu wylądować w szafie na zasłużony spoczynek – przypomina Klimiuk. – I po kolejnych latach zbierania doświadczeń Polaków angażujących się w takie akcje, począwszy od instytucji pożytku publicznego, przez firmy podążając, na osobach prywatnych kończąc, zdecydowaliśmy, by przy okazji kolejnego technicznego udoskonalenia oddać je w ręce wielu partnerów – dodaje.
Idea wsparta przez znanych
Jak z powyższego przykładu wynika, dobroczynność dla Allegro nie jest tematem nowym, goszczącym na stronach jedynie okazyjnie. Spółka od lat prowadzi projekty zorientowane na CSR, ma też własną fundację All for Planet i jak utrzymuje Klimiuk, uruchomiona właśnie witryna nie odbiega od misji firmy kultywowanej z równym natężeniem przez minione lata. – To co udostępnialiśmy jednemu partnerowi, chcemy przekazać wszystkim, którzy chcą w bezpieczny sposób handlować w sieci. Oczywiście na cele charytatywne – mówi Klimiuk.
Dzięki Charytatywni.allegro.pl organizacje pożytku publicznego nie muszą jedynie licytować z góry określonych przedmiotów. Na stronie społeczność serwisu może gromadzić się wokół ustanowionego celu zbiórki. NGO-sy z kolei mogą zachęcać do udziału w akcji i wystawiania przedmiotów na sprzedaż. Kluczową zaletą projektu jest fakt, że Allegro nie pobiera jakichkolwiek opłat za wystawianie ofert, zaś PayU, partner finansowy rezygnuje z prowizji pobieranych przy obsłudze płatności online. Tak więc całkowity dochód z tytułu aukcji przekazywany jest na konto ich organizatora.
Twarz ambasadorska
W akcję zaangażowano wieloletnich partnerów Allegro, którzy ze strony organizacji pozarządowych uczestniczyli w wielu działaniach. Są to ambasadorzy powiązani z dobroczynnością – Anna Dymna, Ewa Błaszczyk i Jurek Owsiak. Prowadzone przez nich fundacje są pierwszymi organizacjami obecnymi w platformie.
W dniu uruchomienia platformy około 500 polskich instytucji: firm, agencji reklamowych, mediów otrzymało przesyłkę kurierską – dwie paczki. W jednej z nich znajdowało się zaproszenie do Charytatywni.allegro.pl, wraz z określonym w nim zadaniu. W chwili otwarcia przesyłki uruchomiony został zegar odliczający 72 godziny. To czas na reakcję danej instytucji, która chcąc uczestniczyć w akcji powinna wystawić jakikolwiek przedmiot na witrynie Allegro.
Ogromny potencjał
Przedstawiciele Allegro podkreślają, że właśnie rozpoczęły się działania promocyjne nowego produktu. Akcja oprócz billboardów w całej Polsce ma też wymiar technologiczny. Jej promocja w założeniu ma się odbywać w kanałach społecznościowych poszczególnych marek zaproszonych do udziału. Klimiuk liczy na to, że firmy będą informować o idei w swoich kanałach social mediowych – na Facebooku, YouTube czy Instagramie, ale także we własnych mediach internetowych.
Główna strona Allegro wg badania polskiego internetu Megapanel PBI/Gemius w marcu dotarła do blisko 12,4 mln internautów. Każdy z nich ma szanse spostrzec specjalne boksy umieszczone w niej w celu promocji nowej witryny. Choć rzecznik grupy nie zdradza szczegółów, to wiadomo, że wysoka ekspozycja witryny na stronie głównej Allegro zostanie zachowana. Można się więc spodziewać, że na głównej stronie głównej znajdować się będą wybrane licytacje odbywające się w serwisie Charytatywni.allegro.pl
Działania popularyzujące serwis mają być prowadzone do końca tego roku. – Oprócz outdooru, na którym znajdą się ambasadorzy marki, akcja będzie prowadzona też w internecie. W krótkim czasie wystartują też akcje zaplanowane z innymi partnerami, więc o serwisie jeszcze będzie głośno – zapewnia Klimiuk. – Poza tym do współpracy udało nam się przekonać organizację, która w postrzeganiu internetu była dość konserwatywna. Niedługo pokażemy światu nasz wspólny projekt i myślę, że wyciągane przez nas na światło dzienne działania, jakie wkrótce pokażemy światu będą dobrymi przykładami, nawet dla mniejszych organizacji. Wyślemy prosty komunikat – warto działać, by osiągać coś więcej.
Źródło: Technologie.ngo.pl