Pierwsze debaty w ramach projektu "Jeśli nie Oxford to co? Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez naukę kompetencji kluczowych w gimnazjalnych centrach karier" za nami.
Pary w szkołach nie powinny się obnosić ze swoimi uczuciami”
(12.05.09, 19.05.09) „Nie ma wolności słowa w szkołach” (26.05.09)
„Nie ma liderów wśród młodzieży” (29.05.09). Tak brzmiały tezy
dotychczasowych debat oksfordzkich zorganizowanych przez
Stowarzyszenie „Klub Debata Decyzja Działanie” w ramach projektu
„Jeśli nie Oxford to co? Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez
naukę kompetencji kluczowych w gimnazjalnych centrach
karier”.
Młodzież dyskutowała na tematy dla nich ważne i
kontrowersyjne. Okazało się, iż zaproponowane tezy były bardzo
trafione. Dzięki debatom młodzież miała możliwość wypowiedzenia
się. Gimnazjaliści nie tylko nauczyli się wyrażać swoje opinie, ale
również słuchać wypowiedzi swoich kolegów. Mówcami podczas debat
byli uczestnicy projektu. Zawsze w dyskusji brały udział dwie
szkoły. Drużyny składały się z trzech osób. Przedstawiciele szkół
dyskutowali ze sobą oraz starali się przekonać do swoich poglądów
publiczność zgromadzoną podczas debat. Początkowo trochę nieśmiało,
jednak z każdą minuta nasi mówcy radzili sobie coraz lepiej.
Publiczność również bardzo chętnie włączała się do wspólnej
dyskusji.
Większość młodzieży do tej pory nie brała udziału w żadnej
debacie i nie miała pojęcia jak takie przedsięwzięcie wygląda.
Dzięki podjętym działaniom uczestnicy projektu dowiedzieli się, na
czym polega debata oksfordzka oraz nauczyli się argumentować swoje
poglądy w sposób kulturalny. Umiejętność dyskutowania to rzadkość,
a dzięki udziałowi w debatach nasza młodzież zdecydowanie tę
umiejętność posiadła.
W ramach projektu zostaną zorganizowane jeszcze cztery debaty
oksfordzkie na przełomie czerwca - sierpnia. Wszystkie działania
podejmowane w projekcie są współfinansowane przez Unię Europejska w
ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.