Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
22 września to europejski "dzień bez samochodu". Odbywa się on na zakończenie Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. I chyba po raz pierwszy w historii Łodzi ma szansę być obchodzony na miarę oczekiwań.
W środę 22 września 2010 roku pod głosowanie Rady Miejskiej w Łodzi zostały złożone dwa projekty uchwał.
Pierwszy projekt (druk BRM nr 209/2010) to stanowisko w sprawie przystąpienia Łodzi do realizacji założeń Karty Brukselskiej. Zobowiązania Karty miałyby się stać najważniejszym z celów miejskiej polityki rowerowej. Karta podpisana została w 2009 roku i zobowiązuje m.in. do zwiększenia do 15 proc. udziału komunikacji rowerowej w ruchu miejskim do 2020 r. i w tym samym terminie do zmniejszenia o 50 proc. ryzyka śmiertelnych wypadków rowerowych. Zgodnie z zapisami Karty należałoby opracować system parkingów rowerowych oraz polityki przeciwko kradzieży rowerów, wspierać projekty zwiększające wykorzystanie rowerów w dojazdach do szkoły i pracy oraz działania na rzecz rozwoju turystyki rowerowej. Karta Brukselska podpisana została m.in. przez Gdańsk, Kraków, Kopenhagę, Monachium czy Lwów. — Przystąpienie do Karty związane jest z koniecznością rozwoju alternatywnych do indywidualnego transportu samochodowego, nawyków oraz tendencji komunikacyjnych. Rower to normalny środek transportu w komunikacji miejskiej —wyjaśnia radny B. Domaszewicz.
Drugi projekt uchwały (druk BRM nr 210/2010) to stanowisko w sprawie powołania Pełnomocnika Prezydenta Miasta Łodzi ds. Polityki Rowerowej, czyli tzw. oficera rowerowego. Urzędnika, który zajmuje się komunikacją rowerową powołano m.in. w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu i Toruniu. „Oficer rowerowy” miałby m.in. czuwać nad realizacją przyjętych w ubiegłym roku „Wytycznych do planowania , projektowania i utrzymywania dróg rowerowych w Łodzi” oraz nadzorować procesy inwestycyjne w zakresie transportu. Pełnomocnik powinien zostać powołany w drodze konkursu rozpisanego w oparciu o uwagi skierowane przez organizacje pozarządowe, wspierające rozwój ruchu rowerowego.
Oba projekty przygotował radny Bartosz Domaszewicz w konsultacji z przedstawicielami Fundacji Fenomen.
Źródło: inf. nadesłana
Ten tekst został nadesłany do portalu. Redakcja ngo.pl nie jest jego autorem.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.