Projekty biznesowe promujące przedsiębiorczość młodych i aktywizujące lokalne społeczności - to cele programu SIFE (Students In Free Enterprise). W jego ramach studenci z Uniwersytetu Gdańskiego prowadzili program aktywizacji zawodowej więźniów, na Politechnice Łódzkiej stworzono Studencki Punkt Doradztwa Rolniczego, a zespół SIFE z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu realizował projekty dla samotnych matek. Program SIFE wspiera Unilever
Działania biznesowe, aktywizujące lokalne społeczności i przynoszące wymierne rezultaty - to cele programu SIFE, adresowanego do studentów.
Warszawa, maj 2010 r. – SIFE (Students In Free Enterprise) to międzynarodowa organizacja non-profit, zrzeszająca przeszło 40 000 studentów z ponad 40 państw i 1800 uczelni, wspierana przez przedstawicieli świata biznesu i środowiska akademickiego. Zadaniem stowarzyszenia jest pobudzenie przedsiębiorczości i aktywizacja zawodowa społeczności lokalnych. W tym celu zespoły studentów realizują opracowane przez siebie projekty. Przegląd projektów, realizowanych przez studentów w Polsce, odbędzie się 7 czerwca w Warszawie. Inicjatywę SIFE wspiera Sponsor Diamentowy programu - Unilever Polska.
- Rola nowoczesnych przedsiębiorstw dawno już wyszła poza dążenie wyłącznie do osiągania zysków ekonomicznych. Dziś coraz ważniejsze są zyski społeczne – aktywizacja wspólnot lokalnych, ukazywanie młodym ludziom odpowiedzialności biznesu. Unilever, jako firma, której produktów używa codziennie ponad 2 mld ludzi, w ten sposób definiuje swoją rolę. Wspierając SIFE, promujemy działania biznesowe, prowadzone w oparciu o idee zrównoważonego rozwoju – mówi Grażyna Rzehak, Dyrektor HR Unilevera.
Projekty, zrealizowane dotychczas przez polskich studentów tworzących na swych uczelniach zespoły SIFE, są bardzo różnorodne. Studenci z Uniwersytetu Gdańskiego prowadzili program aktywizacji zawodowej więźniów oraz konkurs dla licealistów propagujący ideę odpowiedzialnego biznesu. Na Politechnice Łódzkiej stworzono m.in. Studencki Punkt Doradztwa Rolniczego. Zespół z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu zaangażował się w projekty adresowane m.in. do samotnych matek, dzieci i kierowników z wrocławskich świetlic środowiskowych. Zespół SIFE z Uniwersytetu Łódzkiego realizował projekt aktywizacji zawodowej dla dziewcząt z domu dziecka (w drodze szkoleń zawodowych), a także edukacyjnej (z zakresu ekonomii) gry komputerowej dla gimnazjalistów. Studenci Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu prowadzili szkolenia dla rolników oraz projekty na rzecz Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Zespół SIFE z Uniwersytetu Warszawskiego wdrożył program szkoleń z zakresu przedsiębiorczości i marketingu dla amatorskich zespołów muzycznych, pragnących samodzielne działać w świecie show biznesu.
W poniedziałek 7 czerwca w warszawskim Teatrze Kamienica - podczas krajowego finału SIFE - poznamy najnowsze projekty, realizowane przez zespoły na polskich uczelniach w sześciu obszarach: gospodarka rynkowa, umiejętności niezbędne aby odnieść sukces, przedsiębiorczość, zarządzanie finansami, decyzje konsekwentne i świadome pod względem ekologicznym oraz etyka w biznesie. W jury konkursowym zasiądą przedsiębiorcy i menedżerowie wyższego szczebla reprezentujący patronów, sponsorów oraz organizacje, którym bliskie są zagadnienia społecznej odpowiedzialności biznesu. Zespół, który zdobędzie największe uznanie jury, będzie reprezentował nasz kraj na międzynarodowym finale SIFE w październiku w Los Angeles.
SIFE (Students In Free Enterprise – Studenci dla Przedsiębiorczości) to powstała w 1975 roku w Stanach Zjednoczonych międzynarodowa organizacja non-profit, która wspiera studentów z ponad 1800 uczelni wyższych w przeszło 40 krajach. Jest to największe na świecie stowarzyszenie łączące świat akademicki ze światem biznesu. W Polsce program istnieje od 1999 roku, zaś od 2009 roku wspiera go organizacyjnie firma doradztwa personalnego BIGRAM SA. Patronami honorowymi są Giełda Papierów Wartościowych w WarszawieorazNarodowy Bank Polski. Sponsor diamentowy to Unilever Polska, sponsor złoty - Coca-Cola HBC Polska. Patroni medialni to: Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Bankowa, Media&Marketing, Personel i Zarządzanie, students.pl. Patroni internetowi to: mediamikser.pl, NBPortal.pl, qpracy.pl, StepStone.pl. Partnerem biznesowym jest Brytyjsko - Polska Izba Handlowa. Więcej: www.sife.pl
Misją firmy jest dodawanie życiu witalności. Unilever odpowiada na codzienne potrzeby konsumentów w zakresie żywienia, higieny i utrzymywania czystości poprzez swoje produkty, które zapewniają dobre samopoczucie i wygląd oraz pozwalają na pełniejsze korzystanie z życia. Unilever jest jednym z wiodących światowych producentów artykułów powszechnego użytku sprzedawanych w ok. 150 krajach pod znanymi markami - jak m.in. Algida, Knorr, Hellman’s, Lipton, Flora, Dove, Rama, Cif i Domestos. Unilever globalnie zatrudnia 163 000 pracowników w 100 krajach, a sprzedaż firmy w 2009 roku wyniosła blisko 40 mld EUR. W Polsce Unilever zatrudnia 3100 pracowników, a 25 polskich menedżerów pracuje w zagranicznych firmach Unilevera. Posiada w kraju cztery fabryki, a 20 proc. produkowanych tu wyrobów trafia na eksport. Na lokalnym rynku Unilever ma pozycję lidera w kategoriach: produkty kulinarne (buliony, fixy, zupy jednoporcjowe typu instant), herbata, lody, środki czystości. Więcej: www.unilever.pl
Aleksandra Stasiak, Omega Communication
tel. (22) 547 08 86, 602 115 401, e-mail: astasiak@communication.pl
Źródło: SIFE