Tydzień temu po raz kolejny gremialnie zjawiliście się na spotkaniach w całej Polsce. We wszystkich miastach pojawiło się w sumie blisko 500 osób! To dobitnie dowodzi sensu istnienia tej idei!
Wierzymy, że uczestnicy dotychczasowych spotkań zostają z nami na dłużej i udział w kolejnych TechKlubach jest czymś oczywistym! Wszystkich, którzy jeszcze nie pojawili się na jakimkolwiek spotkaniu spróbujmy przekonać tekstem liderki poznańskiego TechKlubu, Anny Makowskiej. Najlepiej opowie o idei, zarówno od strony ostatniego spotkania, jak i przyszłości wielkopolskiego TechKlubu.
TechKlub Poznań już od roku skupia wokół siebie ludzi zainteresowanych nowymi technologiami, ich wykorzystaniem i wdrażaniem do organizacji. Każde spotkanie porusza inny lecz równie ciekawy i aktualny temat. Tym razem rozprawiliśmy się z User Experience i Service Design – trendami bardzo szybko zyskującymi na popularności. I było to bardzo widać podczas szkolenia!
W przyjemnej atmosferze kawiarni Cicha Kuna w ostatnią środę dowiedzieliśmy się, jak zacząć projektować świadomie interaktywne produkty, których obsługa będzie dla użytkowników łatwa i efektywna oraz jak odnaleźć się w świecie, w którym internet dawno już wydostał się poza ramy standardowych stron www oglądanych na domowym komputerze. User Experience to projektowanie doświadczeń użytkownika - a te, jak wiadomo, powinny być jak najprzyjemniejsze.
Jak mówi nasz prelegent Marcin Górka reprezentujący firmę Redexperts: - Są usługi, które zapadają w pamięć. Uśmiechamy się, wspominając, jak nam bardzo zależało i jak ktoś nam pomógł lub gdy zostaliśmy zaskoczeni w ogóle się tego nie spodziewając. Pamiętamy także bardzo dobrze, gdy firma nas poirytowała, my straciliśmy czas i nic nie załatwiliśmy – mówi Górka tłumacząc ideę UX od środka. - To właśnie różnica między dobrym i złym doświadczeniem użytkownika. 80% firm uważa, że oferuje wspaniałe usługi, a potwierdza to jedynie 8% spośród nich. Na warsztatach skupiliśmy się na tym, czym jest dobra usługa i na co zwracać uwagę, projektując ją, aby użytkownik pamiętał i chciał wrócić.
Dowodem potrzeby głośnego określania tego typu problemów i dyskusji na ich temat było rozchwytywanie Górki zaraz po zakończonym szkoleniu. Prelegent jeszcze przez godzinę po zakończonym szkoleniu odpowiadał na pytania i udzielał indywidualnych konsultacji. Justyna Papierska z kancelarii adwokackiej Jaśkiewicz, Papierska Kancelaria Adwokacka na spotkaniu pojawiła się pierwszy raz. Nie ukrywała, że trafiła tu w poszukiwaniu nowych, przydatnych w codziennym życiu rozwiązań technologicznych i TechKlub opuściła w pełni zadowolona.
- Mogę z całą mocą pogratulować poznańskiemu TechKlubowi za zorganizowanie ciekawego spotkania, a przede wszystkim za zwrócenie uwagi na atrakcyjny z punktu widzenia każdego przedsiębiorcy temat – podkreślała Jaśkiewicz. - Dla mnie jako osoby spoza branży była to nowość i spora dawka inspiracji. Będziemy teraz pracować nad wdrożeniem tej wiedzy do oferowanych przez nas usług. Prelegentowi należą się odrębne podziękowania. Udzielenie praktycznych tylu praktycznych rad i wskazówek w zakresie UX nie będzie bez znaczenia w przyszłości. Warsztaty z całą pewnością należy zaliczyć do udanych, a czas na nich spędzony – jako dobrze zagospodarowany – dodawała.
Na pozostałych spotkaniach były nie mniej inspirujące tematy. W Olsztynie dyskutowano o usługach Google wspomagających organizacje. Łódź grafiką stała, Toruń skupił się na crowdfundingu, Wrocław wzbogadził się o wiedzę dotyczącą skutecznych mailingów, Kielce głównym tematem uczyniły komunikację za pomocą blogów, z kolei najaktywniejszy w sieciach społecznościowych Kraków sporo mówił o Facebooku.
TechKluby wciąż się rozwijają. Ze spotkania na spotkanie jest coraz lepiej. Liczby mówią same za siebie. Zainteresowanie i coraz większy szum w mediach społecznościowych, narastający w przededniu kolejnych spotkań i milknący jedynie na kilkanaście dni między nimi jedynie to potwierdza. Napędzając tę ideę udało się zapełnić pewną niszę.
TechKluby są częścią programu Nowe Technologie Lokalnie, realizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informatycznego, a powołanego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności.
Źródło: Technologie.ngo.pl