Założyć bloga rzecz całkiem łatwa. Ale jak sprawić, żeby był chętnie odwiedzany? Zanim zaczniesz pisać porywające artykuły, potrzebujesz strategii, która pozwoli przyciągnąć użytkowników na twojego bloga.
Dla wszystkich zainteresowanych przedstawiamy klika porad, które pomogą stworzyć strategię dla twojego bloga. Pamiętaj, że przytoczone tutaj wskazówki nie są gwarancją osiągnięcia sukcesu. Są nią treści, których pożądają twoi odbiorcy. Nie mniej jednak dobrze przygotowana strategia pomoże ci osiągnąć zamierzone rezultaty znacznie szybciej.
Słowa kluczowe, klucz do sukcesu
Twoi odbiorcy, aby dotrzeć do pożądanych treści zadają konkretne pytania wyszukiwarce. Np. „jaka organizacja pomaga seniorom”. Wyszukiwarka, aby podać najbardziej trafne wyniki pytającemu analizuje miliony stron pod kątem zawartości podanej frazy i zawartych w niej słów. Jeśli uzna, że twój blog zawiera wymienione słowa w odpowiednim kontekście, to pokaże w wyniku wyszukiwania twoją stronę jako adekwatną do zapytania. Dlatego otwórz arkusz kalkulacyjny i postaraj się w nim wypisać kilkanaście - kilkadziesiąt fraz, które będą występować w twoich tekstach.
Uszereguj je od tych, które będą najczęściej pojawiać się w twoich tekstach. Potem kolejno wpisuj je do przeglądarki. Google pokaże ci podpowiedzi zapytań. Wynotuj je w pokazanych wariantach. Tworząc treści pamiętaj, aby umieszczać w nich wylistowane frazy. Dasz jasny przekaz wyszukiwarce, że odpowiadasz na potrzeby odbiorcy. Pamiętaj jednak, że frazy nigdy nie mogą być oderwane od kontekstu artykułu. Googla umie to odczytać.
Dziel się treściami
Wyszukiwarka Google (monopolista w Polsce) promuje strony, które są polecane w social mediach. Załóż profile FB, G+, Twittera, Pinteresta, czy innych mediów społecznościowch. Korzystaj z serwisu Wykop. A przede wszystkim postaraj się, aby twój blog zawierał klawisze, które umożliwią w łatwy sposób odbiorcom podzielić się twoim wpisem w social mediach. Nie zaniedbuj tego elementu. Jest równie ważny, co pisanie dobrych treści. Dodawaj linki do innych blogów i stron, ale tylko z treściami, które mogą być przydatne dla twoich odbiorców. Czyli jeśli piszesz o seniorach (jak w przykładzie z poprzedniego akapitu) i piszesz o organizacji, która organizuje dla nich, np. jakieś warsztaty, nie bój się w swoim tekście umieścić do niej linka. To ci się opłaci.
Treść jest królem
To chyba najważniejszy punkt tego materiału – pisz, pisz i jeszcze raz pisz. W dobie mechanizmów Panda i Pingwin (Google za ich pomocą promuje strony z wartościową treścią, a karze niskimi pozycjami, te które stosują sztuczki SEO) pisanie jest kluczem do sukcesu w wynikach wyszukiwania. Eksperci twierdzą – chcesz osiągnąć 1000 wejść dziennie, musisz dodawać nie mniej niż 5 wpisów tygodniowo. Oczywiście taki wynik nie zawsze da się osiągnąć, ale co do zasady nie ma wątpliwości – jest prosta zależność im więcej „dobrej” treści, tym większy ruch na blogu.
Ale tylko dobra treść ma wartość
Częstotliwość jest ważna, ale tworząc strategię bloga przypomnij sobie o słowach kluczowych. Zanim zaczniesz pisać zastanów się, co twój blog da odbiorcom? Na jakie pytanie będzie odpowiadał? Nie wiesz, jak zrealizować ten punkt? To proste, przeanalizuj pytania pojawiające się na forach, w komentarzach, w mailach do twojej organizacji. Stwórz klucz tematyczny na ich podstawie i pamiętaj: trzymaj się go. Dyskutuj w komentarzach i mediach społecznościowych z czytelnikami. Proś o ocenę. To najlepszy weryfikator twojej strategii.
Blog równa się konsekwencja
Jeśli ty lub twoja organizacja decydujecie się na prowadzenie bloga, róbcie to regularnie i konsekwentnie. Blog z nieaktualnymi treściami odstrasza (również Googla). Jeśli nie możesz osiągnąć ideału 5 publikacji na tydzień, pisz nawet raz w tygodniu, ale regularnie. Przyzwyczaj użytkowników do twojego rytmu. Przygotowuj miesięczne i kwartalne plany publikacji. Umieszczaj je w kalendarzu i staraj się trzymać wyznaczonych sobie dat.
Powodzenia i do roboty
Źródło: technologie.ngo.pl