Serdecznie zapraszamy do udziału w „Tygodniu z grami w szkole”, który odbędzie się w dniach 16-20 września 2024 roku. Organizowane przez ODN Progresfera i SPiDOR wydarzenie online skierowane jest do nauczycieli i ma na celu promocję potencjału gier i gamifikacji w edukacji.
Serdecznie zapraszamy do udziału w „Tygodniu z grami w szkole”, który odbędzie się w dniach 16-20 września 2024 roku. Organizowane przez ODN Progresfera i SPiDOR wydarzenie online „Tydzień z grami w szkole”, skierowane jest do nauczycieli i ma na celu promocję potencjału gier i gamifikacji w edukacji. Uczestnicy będą mieli okazję posłuchać o korzyściach z wykorzystania gier w klasie, zapoznać się z inspirującymi scenariuszami lekcji i projektami gamifikacyjnymi, które będą mogli zastosować we własnej pracy.
Szczegóły wydarzenia
„Tydzień z grami w szkole” odbędzie się w formie darmowych webinarów. 16 września rozpoczniemy rozmową z dyrektor zarządzającą SPiDOR, dr Dominiką Urbańską-Galanciak, która podzieli się swoją wiedzą na temat wykorzystania gier w edukacji. Kolejne dni będą obfitować w praktyczne webinary, podczas których doświadczone metodystki zaprezentują gotowe scenariusze lekcji z wykorzystaniem gier wideo.
We wtorek, 17 września w ramach spotkania zatytułowanego „Matematyka do sześcianu, czyli pracownia Królowej Nauk w Minecraft EduCation” nauczyciele dowiedzą się jak w praktyce zastosować popularną wśród dzieci i młodzieży platformę Minecraft do edukajci. Kolejnego dnia zaprezentujemy, jak przeprowadzić lekcję języka angielskiego z grą The Sims, wykorzystując scenariusz z poradnika „Gry wideo w szkole – wytyczne dla efektywnego kształcenia”.
Dodatkowo odbędą się prezentacje analogowych projektów grywalizacyjnych, które powstały w ramach zakończenia studiów podyplomowych „Gry i grywalizacja w edukacji”. Uczestnicy otrzymają także gotowe materiały do zastosowania gier i grywalizacji w klasie.
Gry wideo w edukacji
Wykorzystanie gier w edukacji to innowacyjne podejście, które może znacząco wzbogacić proces nauczania. Gry wideo oferują interaktywne środowisko sprzyjające nauce, angażując uczniów i rozwijając ich umiejętności w sposób efektywny i motywujący. Badania pokazują, że gry mogą wspierać rozwój umiejętności rozwiązywania problemów, kreatywności oraz umiejętności społecznych. Wprowadzenie gier do nauczania nie tylko urozmaica zajęcia, ale także dostarcza nauczycielom narzędzi do tworzenia bardziej angażujących i efektywnych lekcji.
SPiDOR realizuje działania promujące wykorzystanie gier wideo w edukacji w ramach projektu „Games in Schools”. W ramach inicjatywy przygotowano polską wersję poradnika „Gry wideo w szkole. Wytyczne dla efektywnego kształcenia”, opracowanego przez sieć europejskich ministerstw edukacji European Schoolnet oraz Video Games Europe. Dokument, zawierający ponad 60 stron praktycznych informacji i badań, dostarcza nauczycielom gotowych scenariuszy zajęć oraz dowodów na pozytywny wpływ gier na rozwój uczniów. Poradnik stanowi cenne źródło wiedzy dla każdego nauczyciela, który chce wprowadzić gry wideo do swojej klasy.
Harmonogram i zapisy
Wszystkie spotkania odbywać się będą online, co umożliwia uczestnictwo z dowolnego miejsca. Aby wziąć udział w „Tygodniu z grami w szkole”, należy dokonać bezpłatnej rejestracji. Szczegółówy harmonogram wydarzenia oraz link do zapisów znajdują się na stronie internetowej Progresfery: https://szkolenia.progresfera.edu.pl/sklep/kursy-interaktywne-dla-szkol/tydzien-z-grami-w-szkole/
O organizatorach
Działamy od 2011 roku na rzecz Nauczycielek i Nauczycieli Jutra, którzy przez świadome stosowanie innowacji pedagogicznych i rozwój kompetencji interpersonalnych chcą oddolnie zmieniać system oświaty. Prowadzimy szkolenia dla rad, organizujemy szkolenia otwarte, prowadzimy platformę edukacyjną, na której zamieszczamy nietypowe, bo zawierające ćwiczenia kursy interaktywne, prowadzimy też warsztaty dla dzieci i młodzieży. Posiadamy 5-letnią akredytację Wielkopolskiego Kuratora Oświaty.
Jesteśmy stowarzyszeniem zrzeszającym firmy działające w branży gier wideo. Działamy na rzecz podnoszenia świadomości społecznej na temat gier wideo jako wartościowej formy rozrywki. Naszym celem jest promowanie kultury gamingu jako źródła inspiracji, rozwoju intelektualnego, kreatywności i przestrzeni do budowania relacji międzyludzkich.
Źródło: Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego