Start najnowszej kampanii Fundacji Mamy i Taty: "Fajnie być Tatą!"
Ma rozpocząć społeczną dyskusję na temat bycia ojcem oraz dodać odwagi młodym mężczyznom. 11 stycznia 2017 roku odbyła się konferencja Fundacji Mamy i Taty dotycząca startu najnowszej kampanii społecznej: "Fajnie być Tatą!".
Pani Katarzyna Głowacka, fundatorka, zauważyła, że w czasach głębokiej erozji wartości rodzinnych, należy przywrócić ojcom należną im rolę: "Chcemy pokazać, że bycie ojcem to wspaniała, męska przygoda".
Prezes Fundacji, Marek Grabowski przedstawił główne założenia raportu. "Dane wskazują, że mężczyźni w miastach zawierają związki małżeńskie po przekroczeniu 30. roku życia, co czwarte dziecko rodzi się poza małżeństwem, mamy jeden z najniższych na świecie współczynników urodzeń, zaledwie 1,22. To oznacza, że populacja Polski zmniejszy się w najbliższym ćwierćwieczu o 4,5 mln". Grabowski dodał, że wyniki badań psychologicznych wskazują, że dzieci wychowane z udziałem ojca rzadziej popadają w problemy z prawem, uzależnienia, są szczęśliwsze.
Pani Malina Wieczorek, dyrektor agencji Telescope odpowiedzialnej za kreację reklamy podkreśliła, że reklama została przygotowana tak, aby trafić do mężczyzn. "Wystarczy posłuchać jak tę samą bajkę opowiadają dzieciom kobiety i mężczyźni. Mężczyźni mają zupełnie inną energię, intonację, wnoszą niezbędne wartości w życie rodziny".
Kampania będzie obecna w telewizji, radiu, prasie oraz internecie. Jej cele to rozpoczęcie społecznej dyskusji na temat bycia ojcem oraz dodanie odwagi młodym mężczyznom: "Chcemy powiedzieć facetom: stary - nie bój się!" - powiedział nam prezes Fundacji.
We wnioskach z raportu Fundacja stwierdza, że:
- Niezbędna jest promocja kultury prorodzinnej w mediach i edukacji. Warto wzmacniać pozytywne wzorce ojca oparte o odpowiedzialność, hart ducha, wierność, kreatywność, gotowość do podejmowania wyzwań.
- Należy wypracować rozwiązania zmniejszające bariery przed zakładaniem rodziny i byciem ojcem takie jak: poprawa stabilności rynku pracy, lepszy dostęp do mieszkań, zwiększenie dostępu do edukacji, sportu i kultury, poprawa opieki zdrowotnej kobiet w ciąży i podczas porodu oraz narzędzia korporacyjne zwiększające równowagę pomiędzy pracą a rodziną.
Źródło: Fundacja Mamy i Taty