Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Publicystyka
Start kampanii informacyjnej „Nowe drogi rozwoju: Człowiek – natura – infrastruktura”
Redakcja ngo.pl (opr.)
– Zebrane przez nas doświadczenia pokazały wyraźnie, jakie są bariery w realizacji programów infrastrukturalnych. Jedną z najpoważniejszych są źle prowadzone konsultacje społeczne, pomijanie społeczeństwa przy tworzeniu oceny oddziaływania projektu na środowisko. Nie możemy działać wbrew opinii społecznej. I to jest jeden z najważniejszych aspektów tejże kampanii: dotrzeć z informacją – powiedział wiceminister Janusz Mikuła na konferencji inaugurującej kompleksową kampanię informacyjną programu Infrastruktura i Środowisko. Konferencja odbyła się 29 lutego 2008 w hotelu Radisson w Warszawie.
– Zadaniem samorządów i beneficjentów jest wyprzedzająco
dostarczyć informację o proponowanych rozwiązaniach społeczeństwu.
I to nie wąsko pojmowanym grupom… całemu społeczeństwu, które
wyraża chęć udziału w procedowaniu nad inwestycją – stwierdził
wiceminister Mikuła. – Informacja musi być dobrze przygotowana,
dobrze podana, żeby była zrozumiała. Kiedy brakuje informacji,
pojawia się dezinformacja – także podawana przez
niektórych zainteresowanych – dodał.
Główny cel kampanii „Nowe drogi rozwoju: Człowiek – natura – infrastruktura” to uświadomienie opinii publicznej, że wszystkie inwestycje infrastrukturalne są realizowane z uwzględnieniem potrzeb lokalnych społeczności, a także z należytą dbałością o środowisko. Kampania jest skierowana przede wszystkim do potencjalnych beneficjentów projektów infrastrukturalnych. Ma potrwać do lipca 2008 r. Poniżej publikujemy plan kampanii do pobrania.
Główny cel kampanii „Nowe drogi rozwoju: Człowiek – natura – infrastruktura” to uświadomienie opinii publicznej, że wszystkie inwestycje infrastrukturalne są realizowane z uwzględnieniem potrzeb lokalnych społeczności, a także z należytą dbałością o środowisko. Kampania jest skierowana przede wszystkim do potencjalnych beneficjentów projektów infrastrukturalnych. Ma potrwać do lipca 2008 r. Poniżej publikujemy plan kampanii do pobrania.
– Polska ratyfikowała konwencję z Aarhus, mówiącą o
powszechnym dostępie do informacji na temat ochrony środowiska, o
dostępie do udziału w podejmowanych decyzjach dotyczących tego
obszaru – zaznaczył Georges Kremlis, dyrektor Departamentu
oddziaływania na środowisko w Dyrekcji Generalnej Komisji
Europejskiej. – Wszystkie te sprawy leżą w gestii Polski.
Jeżeli te prawa są naruszane, obywatele powinni mieć prawo
odwoływać się do organów sprawiedliwości – stwierdził Kremlis.
– Zależało by mi na tym, by prawodawstwo unijne nie było
traktowane jak narzucone z góry. Pamiętajmy o tym, że Polska
wstępując do Unii zgodziła się włączyć te przepisy do swojego
porządku prawnego.
– Zależy nam na tym, by obszary naturowe stały się ostoją zrównoważonego rozwoju, ale też żeby zostały rozpoznane wszelkie ograniczenia, które na nich są. Będziemy przy tym korzystać z pomocy naukowców, organizacji pozarządowych na poziomie lokalnym – zadeklarował wiceminister środowiska Maciej Trzeciak, które jest partnerem kampanii. – Natura 2000 jest dla nas szansą promocji tego, czym możemy się pochwalić w Europie. To nie jest zakaz dla jakichkolwiek działań, jest wręcz odwrotnie: umożliwia pogodzenie aktywności człowieka i zachowanych zasobów przyrodniczych.
Działania w ramach kampanii są skierowane zarówno dla szerokiej opinii publicznej jak i do wyselekcjonowanego grona beneficjentów. Obejmują m.in. wydanie dwóch podręczników dla beneficjentów, filmy edukacyjne, szkolenia z zakresu komunikacji i rozwiązywania konfliktów społecznych. Uruchomiono też specjalną stronę internetową, na której zainteresowani mogą znaleźć szczegółowe informacje. Zapraszamy do jej odwiedzenia: www.nowedrogirozwoju.pl/
– Zależy nam na tym, by obszary naturowe stały się ostoją zrównoważonego rozwoju, ale też żeby zostały rozpoznane wszelkie ograniczenia, które na nich są. Będziemy przy tym korzystać z pomocy naukowców, organizacji pozarządowych na poziomie lokalnym – zadeklarował wiceminister środowiska Maciej Trzeciak, które jest partnerem kampanii. – Natura 2000 jest dla nas szansą promocji tego, czym możemy się pochwalić w Europie. To nie jest zakaz dla jakichkolwiek działań, jest wręcz odwrotnie: umożliwia pogodzenie aktywności człowieka i zachowanych zasobów przyrodniczych.
Działania w ramach kampanii są skierowane zarówno dla szerokiej opinii publicznej jak i do wyselekcjonowanego grona beneficjentów. Obejmują m.in. wydanie dwóch podręczników dla beneficjentów, filmy edukacyjne, szkolenia z zakresu komunikacji i rozwiązywania konfliktów społecznych. Uruchomiono też specjalną stronę internetową, na której zainteresowani mogą znaleźć szczegółowe informacje. Zapraszamy do jej odwiedzenia: www.nowedrogirozwoju.pl/
Pobierz plik:
Plan kampanii
Plan kampanii
Źródło: MRR
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.