Sprawdź online: metody pracy edukacyjnej z młodzieżą - kompetencje obywatelskie i społeczne
Pathways to Civic and Social Innovative Education - czyli metody pracy edukacyjnej z młodzieżą w zakresie angażowania jej w lokalne działania społeczne, aktywność obywatelską i demokratyczną (wolontariat, przynależność do organizacji pozarządowych, rad młodzieżowych).
Zachecamy do zapoznania się z rezultatami projektu partnerskiego - Pathways to Civic and Social Innovative Education - publikacją zawierającą dobre praktyki pracy z młodzieżą w obszarze komeptencji społecznych i obywatelskich:
O PROJEKCIE:
Partnerstwo miało na celu:
- promowanie aktywnego obywatelstwa wśród młodzieży;
- wspieranie młodych ludzi w przekuwaniu swoich pomysłów w praktykę, pomoc w sprostaniu wyzwaniom i identyfikowaniu problemów w społecznościach lokalnych;
- profesjonalizację kadry pracującej z młodzieżą;
- zebranie doświadczenia i wiedzy z krajów partnerskich by móc je dostosować do własnych potrzeb.
Aby osiągnąć te cele, partnerstwo opracowało, przetestowało i zatwierdziło innowacyjną ścieżkę edukacyjną socjalno-obywatelską, składającą się z trzech części:
- podniesienie poziomu umiejętności, które będą przydatne / pomocne dla młodzieży w ich zaangażowaniu / partycypacji społecznej;
- motywacja, wsparcie i zachęcanie młodych ludzi do angażowania się w grupy inicjatywne, organizacje pozarządowe, wolontariat, rady młodzieżowe;
- motywacja, wsparcie i zachęcanie młodych ludzi do korzystania i interakcji za pośrednictwem Internetu i jego usług (ze szczególnym naciskiem na media społecznościowe).
W celu wypracowania rezultatów projektu partnerstwo pracowało według metody „krok po kroku”:
- Badania danych zastanych
- Przygotowanie i rozwijanie Ścieżki ku kompetencjom
- Wdrażanie pilotażowych testów wśród młodzieży
- Finalizacja rezultatów
- Rozpowszechnianie i wykorzystywanie rezultatów końcowych
Działania szkoleniowe, które wdrożyliśmy w trakcie realizacji projektu:
- trzy krótkie programy szkoleniowe dla pracowników (dla 15 pracowników) w każdej organizacji partnerskiej w celu wymiany praktyk dotyczących pracy z młodzieżą,
- trzy łączone mobilności dla młodzieży (dla 15 osób), angażując ich jako ekspertów w tworzenie i opiniowanie produktu intelektualnego.
Aby nasza praca była bardziej efektywna, podjęliśmy decyzję o wdrożeniu krótkoterminowych wspólnych szkoleń personelu i mieszanych mobilności dla młodzieży w tym samym czasie.
Adresaci projektu:
- młodzież (także nieaktywna, ze szczególnym uwzględnieniem osób z mniejszymi szansami),
- osoby pracujące z młodzieżą.