Zakończyły się szkolenia na temat strategii promocji organizacji, prowadzone przez Fundację Rozwoju Świętochłowic (www.frs.swietochlowice.org.pl) i Fundację Edukacja dla Demokracji (www.edudemo.org.pl) dla członków śląskich organizacji pozarządowych.
Podczas czterodniowego kursu uczestnicy uczyli
się jak stworzyć realną i skuteczną w działaniu strategię promocji
swojej organizacji.
Zajęcia łączyły formę wykładu z praktycznymi
warsztatami pozwalającymi uczestnikom wypracować konkretne
rozwiązania odpowiednie dla ich organizacji. Ostatni dzień kursu
polegał na konsultacjach indywidualnych, podczas których uczestnicy
mieli szansę na przedyskutowanie założeń swoich strategii promocji,
które powstały na zajęciach i wprowadzenie niezbędnych korekt.
- Uzyskane informacje pozwolą mi na
zharmonizowanie i uporządkowanie działań promocyjnych Naszego
Stowarzyszenia. Najcenniejsze dla mnie były wskazówki dotyczące
kontaktu z mediami, zwłaszcza o sposobie przygotowania komunikatów
prasowych – podsumowuje Zbyszek Kuc z Rudzkiego Stowarzyszenia
Inicjatyw Niebanalnych IN-NI (www.in-ni.pl). - Jesteśmy obecnie w
trakcie przekazywania informacji ze szkolenia pozostałym kolegom i
koleżankom, należącym do działu promocji – dodaje Zbyszek Kuc.
Zajęcia prowadzone były przez trenera Fundacji
Rozwoju Świętochłowic - specjalistę ds. public relations łączącego
kilkuletnie doświadczenie pracy w organizacji pozarządowej z
doświadczeniami z sektora biznesowego.
Kurs jest częścią realizacji projektu
„Profesjonalnie i skutecznie” prowadzonego przez Fundację Edukacja
dla Demokracji. Projekt współfinansowany jest ze środków
otrzymanych od Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach
Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich. Działania
kierowane są do członków organizacji pozarządowych i osób
nastawionych prospołecznie. Ich celem jest podniesienie jakości i
skuteczności działań sektora NGO oraz zaangażowanie osób
niezwiązanych dotąd z sektorem pozarządowym. Projekt realizowany
jest na terenie trzech województw: małopolskiego, podlaskiego oraz
śląskiego.
Źródło: Fundacja Rozwoju Świętochłowic