Fundacja Rozwoju Świętochłowic finalizuje obecnie projekt "Przedsiębiorcze dzieci", w ramach którego ponad 180 dzieci z 12 szkół woj. śląskiego mogło przekonać się, czym jest przedsiębiorczość, edukacja finansowa, oszczędzanie, itp. Projekt dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego.
W ramach projektu dofinansowanego ze środków Narodowego Banku Polskiego, realizowane były 2-dniowe warsztaty oraz konkurs plastyczny o tematyce ekonomicznej pn. "Mamo, Tato - jestem przedsiębiorczy!". Program i forma realizacji zajęć zostały dostosowane do grupy wiekowej, aby w sposób przyjazny, atrakcyjny i aktywny dzieci mogły dowiedzieć się więcej o przedsiębiorczości. Podczas warsztatów, wspólnie z trenerami Fundacji, dzieci poprzez gry, zabawy, ćwiczenia doświadczały dlaczego warto oszczędzać, dowiadywały się czym jest budżet oraz nadwyżka i deficyt budżetowy. Podczas zajęć, wykorzystywano w pełni zasadę edutainment, czyli naukę przez zabawę, dzięki czemu uczestniczące w warsztatach dzieci były bardzo zadowolone.
Wszystkie klasy uczestniczące w warsztatach, wzięły udział również w konkursie plastycznym na najlepszy plakat promujący przedsiębiorczość. Na konkurs napłynęło łącznie 71 prac wykonanych przez uczennice i uczniów uczestniczących w projekcie. Prace przykuwają uwagę widza, prezentują wysoki poziom. Decyzja jury nie należała do łatwych. Po kilkugodzinnych obradach komisja konkursowa wyłoniła najlepsze prace. Można je obejrzeć na stronie organizatora – Fundacji Rozwoju Świetochłowic: www.swietochlowice.org.pl (zakładka projekty, przedsiębiorcze dzieci). Klasy, których prace zostały nagrodzone wezmą udział w interaktywnym spektaklu teatralnym oraz wycieczce. Wszystkie klasy, które nadesłały prace otrzymają pamiątkowe dyplomy i podziękowania.
Fundacja Rozwoju Świetochłowic zdecydowała się na realizację projektu dla dzieci, aby od najmłodszych lat kształtować postawy przedsiębiorczości i zaradności (społecznej i ekonomicznej). Nie tylko dorośli, ale również dzieci są poważnymi konsumentami, o których względy zabiegają producenci i handlowcy. Przygotowując młodych klientów do wyzwań rynkowych umożliwiamy im kształtowanie świadomych zachowań. Uczestnicy zajęć, ich rodzice i nauczyciele wysoko oceniają wartość merytoryczną i metodykę prowadzenia. Wskazują na konieczność kontynuacji działań w następnym roku szkolnym.
Źródło: inf. własna