Ruszyły prace przed I Kongresem Organizacji Pozarządowych Miasta Lublin. Impreza przygotowywana jest wspólnie przez przedstawicieli i przedstawicielki Urzędu Miasta Lublin, organizacji pozarządowych oraz Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej.
I. Powitanie uczestników i prezentacja idei kongresu (1 – 1,5 godz.):
- przemówienia otwierające;
- prezentacja programu Kongresu;
- uchwalenie regulaminu;
- uchwalenie porządku obrad;
- prezentacja sesji tematycznych.
- organizacje a fundusze UE (Wojciech Dec - wojciech.dec@wp.pl, Monika Tarnowska - mtarnowska6@wp.pl, Krzysztof Brogowski - info@lot.lublin.pl);
- rola organizacji w polityce wschodniej Miasta Lublin;
- partycypacja obywatelska a trzeci sektor, (Paweł Prokop – pawel.prokop@fim.org.pl);
- funkcjonowanie grup nieformalnych i małych organizacji (Marta Kurowska - tuobok@gmail.com);
- pozafinansowe formy współpracy samorządu z ngo;
- współpraca finansowa samorządu z ngo, (Piotr Choroś – pchoros@lublin.eu);
- rola wolontariatu w funkcjonowaniu organizacji pozarządowych (Anna Welik – a.welik@gmail.com i Agnieszka Jarmuł – jarmul.agnieszka@gmail.com).
III. Podsumowanie sesji tematycznych na forum ogólnym - 1 h.
IV. Wybory do Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Lublin - 1 h.
VI. Dyskusja i przyjęcie dokumentu końcowego Kongresu, zamknięcie obrad - 0,5 h.
Data Kongresu: 28 stycznia (do potwierdzenia).
Ważnym zadaniem paneli dyskusyjnych będzie wypracowanie elementów dokumentu końcowego Kongresu. Wspólnie ustalono, że Kongres przyjmie dokument będący deklaracją współpracy organizacji Miasta Lublin, wytyczną do pracy dla Rady oraz deklaracją ideową.
Osoby obecne na spotkaniu zadeklarowały także przygotowanie konkretnych rzeczy na Kongres. Dr Jakub Kosowski zadeklarował przygotowanie do piątku 16 grudnia projektu regulaminu obrad oraz porozmawia z organizacjami funkcjonującymi na UMCS o włączeniu się w przygotowanie Kongresu. Krzysztof Brogowski sprawdzi czy restauratorzy lubelscy nie byliby skłonni przygotować drobnego poczęstunku dla osób uczestniczących. Piotr Choroś będzie prowadził rozmowy z pracownicami i pracownikami lubelskiego magistratu w sprawie wsparcia konkretnych elementów przygotowania imprezy: grafika, kontakty z mediami, zaplecze techniczne itp. Powstały dwie podgrupy: logistyczna oraz ds. opracowania informacji nt. funkcjonujących w Polsce rad pożytku. W skład pierwszej weszli: Piotr Zieniuk, Anna Dąbrowska, Małgorzata Olek, Piotr Choroś, Agnieszka Jarmuł, Anna Welik, Katarzyna Komisarczuk. W drugiej udział zadeklarowali: Marta Kurowska, Katarzyna Komisarczuk, Krzysztof Brogowski, Małgorzata Olek, Edyta Długosz - Mazur, Kinga Kulik. Grupa opracowująca informację o funkcjonowaniu rad stworzy zestaw pytań, jakie zostaną zadane przedstawicielom strony samorządowej i pozarządowej w radach pożytku miast porównywalnych z Lublinem.
Najprawdopodobniej na początku następnego tygodnia zostanie oficjalnie ogłoszona data Kongresu wraz z zaproszeniem do zgłaszania osób kandydujących do Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Lublin.
Źródło: nadesłane