Ruszyła II tura rekrutacji na bezpłatne studia podyplomowe dla nauczycieli
Dobra wiadomość dla obecnych i przyszłych nauczycieli, którzy chcą lepiej przygotować się do pracy w szkole. Właśnie rozpoczęła się II tura rekrutacji na jedyne w Polsce dzienne studia podyplomowe dla polonistów, matematyków, biologów i historyków. Studia w warszawskiej Szkole Edukacji są bezpłatne, a na studentów czeka stypendium o łącznej wartości 20 tys. zł oraz darmowy akademik.
Szkoła Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego w roku akademickim 2019/2020 będzie prowadzić studia w ramach czterech ścieżek: język polski, matematyka, historia i WOS oraz biologia z przyrodą. Nauka odbywa się w trybie dziennym – dzięki temu studenci mogą od razu wypróbować zdobytą wiedzę akademicką podczas praktyk w wybranych podstawówkach i liceach.
Kto może przystąpić do rekrutacji? Każdy magister filologii polskiej, historii, matematyki lub biologii. W przypadku matematyki i biologii zgłaszać się mogą także absolwenci kierunków pokrewnych, np. fizyki, informatyki czy ochrony środowiska. Mile widziani są również czynni nauczyciele ze stażem do 10 lat. Przyjmowanie zgłoszeń potrwa do 10 czerwca. Warto się pospieszyć, bo kandydaci z pierwszych tur mają pierwszeństwo w ubieganiu się o stypendia. Szczegółowe informacje można znaleźć TUTAJ.
Stypendia, akademik i nie tylko
Ze względu na dzienny tryb zajęć, nauki nie da się połączyć z pracą na pełen etat. Właśnie dlatego studenci mogą liczyć na duże wsparcie - Szkoła Edukacji dysponuje pulą kilkudziesięciu stypendiów do 2000 zł miesięcznie. Dodatkowo osoby spoza Warszawy mogą liczyć na bezpłatny pokój w akademiku UW.
Absolwenci otrzymają dyplom Uniwersytetu Warszawskiego, uprawnienia nauczycielskie i gwarantowaną ofertę pracy. Zostaną też objęci dwuletnim programem wsparcia.
Zmieniać szkołę na lepsze
Bezpłatne studia podyplomowe powstały dzięki współpracy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Fundacji Dobrej Edukacji. Program został stworzony przy wsparciu ekspertów nowojorskiego Teachers College Uniwersytetu Columbia. Wszystko po to, by – jak mówi dyrektorka programowa Magdalena Swat-Pawlicka – kształcić praktycznie, pokazywać skuteczne narzędzia dydaktyczno-wychowawcze, a co za tym idzie, budować prestiż zawodu nauczyciela i zmieniać polską szkołę na lepsze.
Absolwenci Szkoły Edukacji zwracają uwagę przede wszystkim na praktyki, które dały im możliwość sprawdzania na bieżąco teoretycznej wiedzy. – Poznałem różne metody i sposoby prowadzenia lekcji. To pomogło mi poczuć się w szkole pewniej. Odkryłem swoje kompetencje i wyrobiłem własną filozofię nauczania. – podkreśla Mateusz Osiński, który ukończył ścieżkę matematyczną. Nauczycielka j. polskiego Agata Nowak docenia z kolei indywidualne podejście. – Miałam osobistą tutorkę, która nie dawała gotowych rozwiązań, ale pomagała w szukaniu właściwej drogi. Nie bałam się popełniać błędów. To było genialne! – wspomina absolwentka Szkoły Edukacji.