20 października rusza kampania społeczna pod hasłem „Poznajmy się z dobrej strony”, wspierająca projekt GEO-PL, finansowany przez Europejski Fundusz na rzecz integracji obywateli Państw Trzecich.
Celem GEO-PL jest integracja migrantów z Gruzji zamieszkujących w Polsce z polskim społeczeństwem poprzez przybliżenie Polakom kultury gruzińskiej oraz promocję wizerunku współczesnej Gruzji.
Serwis pełnić będzie rolę swoistej „skrzynki kontaktowej“ zarówno pomiędzy Gruzinami w Polsce, jak i Polakami zainteresowanymi Gruzją. Będzie to wydajne, ciekawe informacyjnie i atrakcyjne wizualnie narzędzie integracji polsko-gruzińskiej w postaci platformy komunikacyjnej między społecznościami gruzińską w Polsce, gruzińską w Gruzji oraz polską, zainteresowaną tematyką gruzińską.
Będzie to także miejsce spotkań artystów polskich i gruzińskich. Dzięki portalowi zyskają oni platformę do tworzenia wspólnych projektów artystycznych. Artyści, którzy do tej pory zgodzili się zaangażować w projekt, to fotografowie z Polski: Joanna Zastróżna, Tomek Albin, Michał Szlaga, Kuba Dąbrowski, Magdalena Bujak, Krzysztof Kowalski, Szymon Szcześniak, Przemek Pokrycki, Marek Mielnicki (grafik designer), Radek Polak, oraz z Gruzji: Katerina Bakheradze i Natela Grigalashvili.
Portal adresowany jest przede wszystkim do ludzi młodych: studentów gruzińskich w Polsce, studentów polskich oraz mieszanych małżeństw.
Serwis złożony jest z czterech podstawowych elementów: zwizualizowanej sieci użytkowników umożliwiającej bezpośrednią komunikację, bazy informacyjnej zawierającej podstawowe informacje na temat Gruzii i Polski, tablicy informacyjnej, prezentującej wydarzenia z życia Gruzinów w Polsce, najciekawsze wydarzenia współczesnej Gruzji, linki, ciekawostki, imprezy kulturalne, miejsca warte polecenia, itp. oraz panelu opinii użytkowników na temat wydarzeń ważnych dla integracji gruzińsko-polskiej.
”Portal ma być miejscem spotkań współczesnych młodych ludzi z Gruzji i Polski. Jest to próba odejścia od wizerunku Gruzji folklorystycznej i ukazania innych, nowoczesnych obliczy tego kraju min. muzyki, sztuki, literatury. Nie oznacza to jednak, że całkowicie odżegnujemy się od uroków folkloru, który jest bardzo silnie zakorzeniony w świadomości Gruzinów, również tych młodego pokolenia”, powiedział Radek Polak, pomysłodawca projektu GEO-PL.
Ambasadorami projektu jest siedmiu Gruzinów mieszkających w Polsce. Zostaną oni pierwszymi „flagowymi” użytkownikami portalu, a także pełnić będą czynną rolę w jego funkcjonowaniu. Ich zadaniem będzie dostarczanie Polakom informacji o Gruzji i Gruzinach, Gruzinom informacji o życiu w Polsce, moderacja informacji w serwisie i uwiarygodnienie serwisu jako kanału komunikacyjnego.
Elementami kampanii „Poznajmy się z dobrej strony”, wpierającej projekt GEO-PL będą działania outdoorowe oraz działania PR.
„Nie ma w Polsce świadomości dotyczącej obecności Gruzinów w życiu codziennym. Istnieje jednak odsetek Polaków żywo interesujących się kulturą gruzińską, chcących poznać Gruzję i Gruzinów, otworzyć się na ich kulturę. Docierając do nich oraz do szerszej grupy Polaków możemy przybliżyć im Gruzję, pomóc zaakceptować inną kulturę, przełamać ksenofobię a nawet wrogość, a tym samym zwiększyć integrację Gruzinów, którzy wybrali Polskę na swój dom”, dodaje Radek Polak.
Organizacją nadzorującą przebieg projektu jest Fundacja „Ocalenie”.
Partner główny: Georgian wine center sp. z o.o.
Partnerzy projektu: Wojewoda Mazowiecki, AMS, Jet Line, ContraPunctum, Akadmia Fotografii, kaukaz.pl
Patroni medialni: Roxy FM, gazeta.pl, Exkluziv, Podróże, mmwarszawa.pl
Fundacja „Ocalenie” organizator kampanii geo‑pl.org to organizacja pożytku publicznego, od lat pomaga uchodźcom, imigrantom i repatriantom.
Źródło: Fundacja „Ocalenie”