13 października rozpoczęło się ankietowanie pracowników oraz rodziców. Jest to pierwszy etap wprowadzania Normy ISO 26000 obejmujący anonimową ankietę wśród trzech grup: pracownicy OREW, rodzice dzieci uczęszczających do ośrodka oraz rodzice dzieci uczęszczających na zajęcia rehabilitacyjno-terapeutyczne w ramach wczesnej interwencji. W ciągu trzech tygodni zainteresowani będą mogli wyrazić swoją opinię na temat funkcjonowania ośrodka, podzielić się swoimi uwagami oraz ocenić jakość jego pracy.
Pierwszy etap wprowadzania Normy ISO 26000 zakończy się z chwilą opracowania „Raportu otwarcia”. Kolejnymi etapami związanymi z procesem wdrażania będą działania związane ze standaryzacją pracy placówki czy ujednoliceniem procedur.
Odpowiedzialność społeczna jest to odpowiedzialność organizacji za wpływ jej decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko, poprzez przejrzyste i etyczne zachowanie, które:
- przyczynia się do zrównoważonego rozwoju, włączając zdrowie i dobrobyt społeczeństwa,
- uwzględnia oczekiwania interesariuszy (osób lub grup, które są zainteresowane decyzjami lub działaniami organizacji),
- jest zgodne z mającym zastosowanie prawem i spójne z międzynarodowymi normami zachowania,
- jest wprowadzone w całej organizacji i praktykowane w jej działaniach w obrębie jej strefy wpływów.
Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna ISO w 2004 r. przedstawiła propozycję opracowania normy zawierającej wytyczne dotyczące odpowiedzialności społecznej. Propozycja ta została zaakceptowana i w 2005 r. utworzono grupę roboczą ISO/TMB/WG Social Responsibility
do opracowania Normy Międzynarodowej ISO 26000. ISO 26000 ma zastosowanie do wszystkich rodzajów organizacji – publicznych, prywatnych i non profit – bez względu na ich wielkość i lokalizację. Nie ogranicza się do społecznej odpowiedzialności biznesu.
Norma zawiera wytyczne dotyczące:
- terminów i definicji związanych z odpowiedzialnością społeczną,
- podstaw, trendów i charakterystyk odpowiedzialności społecznej,
- zasad i praktyk odnoszących się do odpowiedzialności społecznej,
- kluczowych obszarów odpowiedzialności społecznej,
- wdrażania i promowania zachowania odpowiedzialnego społecznie w organizacji i w jej politykach i praktykach w obrębie jej sfery wpływu,
- identyfikowania interesariuszy,
- komunikowania zobowiązań, osiągnięć i innych informacji związanych z odpowiedzialnością społeczną.
O kolejnych etapach będziemy informować na bieżąco.
Źródło: PSOUU Cieszyn