Pruszcz Gdański. W szkole katolickiej po europejsku
Lekcje w dużych klasach mają swoje ograniczenia. Nawet najlepszy nauczyciel nie jest w stanie podejść indywidualnie do każdego ucznia i przez 10-20 minut rozmawiać z nim na temat omawianego materiału. Raz na jakiś czas nauczyciel w trakcie odpytywania może pogłębić temat i porozmawiać z uczniem zdolnym, poza programem o tym co go interesuje. Z uczniami słabszymi już jest lepiej, bo mogą uczestniczyć w zajęciach wyrównawczych. Szkoda, że nie we wszystkich szkołach i nie w każdym przedmiocie.
Czy szkoła może prowadzić każdego ucznia indywidualnie? Jak rozwijać talenty gdy nie ma czasu, trzeba przeprowadzać sprawdziany, wypełniać dokumentację? To poważne problemy, przed którymi stanęła Fundacja Edukacji i Wspierania Rodziny BRAMA. Organizacja prowadzi niepubliczne szkoły katolickie w Pruszczu Gdańskim.
Fundacja Edukacji i Wspierania Rodziny BRAMA widząc potrzebę jeszcze większej indywidualizacji nauczania pozyskała środki unijne na realizację projektu skierowanego do uczniów z klas I-III szkoły podstawowej. Zaplanowano zajęcia zarówno dla uczniów wymagających wsparcia, jak i dla uczniów uzdolnionych.
Obecnie trwają zajęcia wspomagające dzieci z dysleksją, wymagające wsparcia logopedy czy zajęcia uzupełniające kompetencje matematyczne. Dodatkowo odbywają się zajęcia dla dzieci uzdolnionych matematycznie, plastycznie i muzycznie. Łącznie planuje się objęcie zajęciami projektowymi ponad 40 uczniów.
Zajęcia prowadzone są w Katolickich Szkołach Niepublicznych im. Jana Pawła II w dwóch budynkach, na ulicy Wojska Polskiego i na ulicy Chopina. Szkoła od lat specjalizuje się w indywidualnym podejściu do ucznia. Ilość uczniów w poszczególnych klasach nie przekracza 20 osób.
Źródło: inf. nadesłana