Spot „Unbreakable” powstał z inicjatywy dwóch firm i osób za nimi stojących. Kuba Michalczuk, reżyser i dyrektor Studia Animacji Xantus oraz Cezary Piotrowski z firmy produkcyjnej HotHead. Akcja miała charakter charytatywny i powstała dzięki wsparciu wielu firm i osób. Wpisała się również w strategię Kampanii Fundacji A.R.T. www.przeciwprzemocy pod hasłem: ”OCALENI OD PRZEMOCY”.
Zapraszamy do obejrzenia spotu i wpisywania komentarzy i przemyśleń.
„Dowiadując się o organizowanej akcji przeciw przemocy domowej – akcji związanej głownie z przemocą wobec dzieci – nie miałem najmniejszych wątpliwości. Chciałem pomóc i zaangażować się. Gdy zaproponowano mi jednak główną rolę w spocie kampanii, przeczytawszy scenariusz, wątpliwości się pojawiły. W końcu miałem być tu metaforycznym oprawcą. Nie kryję, że profesjonalny zespół twórców na czele z Kubą Michalczukiem przełamali moje opory. Możliwość, aby mój klub mógł być oficjalnym partnerem tej akcji i aktywnie ją wspierać przełamały moje opory z wykorzystaniem mojego wizerunku – w świetle, na które w żadnym innym wypadku i przy żadnej ofercie finansowej nie zgodziłbym się. Pomyślałem, że jeżeli mogę zaangażować się i wesprzeć akcje swoim wizerunkiem i umiejętnościami – czemu nie? Jako trener realnych systemów walki (KM, I.C.S), zajmując się od wielu lat bezpieczeństwem osobistym natrafiłem w swoim życiu na szereg sytuacji związanych z przemocą. Dobrze jest jeżeli trenujący zostawiają na sali treningowej także agresywne emocje i z treningu wychodzą w pewien sposób oczyszczeni. Niedopuszczalne jest, a często tak się dzieje, szczególnie w kraju gdzie jeszcze przemoc fizyczna wobec dziecka określana jest jako kara, aby swoje frustracje wyładowywać na tych, którym winni jesteśmy opiekę. Przypadki, o których tak często słyszymy w mediach, mnie jako świadomego tatę, od 8 lat niezwykle dumnego z bycia ojcem – bolą wręcz osobiście.
Dołączcie się do naszej akcji!”
Marcin Michalik-Lipka– Chief Instrucor KMAW
W projekcie pomogło wiele innych osób i firm. Sprzęt filmowy dostarczył Piotr Kula z NonStopFilmService. Światło na planie pojawiło się dzięki firmie Piramida. Postprodukcję wykonała firma Xantus. Dodatkowo charytatywnie działało wiele innych osób: Kasia Gryciuk-Krzywda (casting), Frazer Stanley (lektor) i wiele innych, którym z tego miejsca dziękujemy.
Inicjatorem całej akcji był reżyser Kuba Michalczuk.
„Unbreakable to spot, który dojrzewał w mojej głowie prawie cały rok. W styczniu 2013 r. po zdjęciach do jednego z komercyjnych projektów wymienialiśmy się z kreatywnym Piotrem Kabulakiem historiami niezrealizowanych scenariuszy. Piotr opowiedział mi historię o ‘worku’. Tak niesamowicie dotknęła mnie ta idea, że przez kolejne miesiące rozmyślałem nad konstrukcją spotu, tekście, ujęciach. Chciałem, aby historia opowiadała o słabościach zwykłego człowieka. O tym jak upada i jak powstaje w sile. Jednak na końcu spotu widzimy, że metaforyczne „powstanie” to nic innego jak odreagowanie swoich słabości na najsłabszych – dzieciach. Wiedziałem, że muszę zrealizować ten pomysł. Chyba każda z osób pracujących w branży reklamowej ma czasem potrzebę stworzenia czegoś więcej. Czegoś, za czym nie stoi agencja czy klient, którym przyświeca wizja coraz większej sprzedaży. Dlatego stworzenie czegoś zupełnie autorskiego a do tego pomoc w ważnej kwestii społecznej wydało się konieczne. Gdy dopiąłem scenariusz, Kasia Gryciuk-Krzywda poznała mnie z Marcinem. Niesamowity człowiek, który wniósł bardzo dużo do tego projektu swoją osobą. Darzę Marcina dużym szacunkiem za to, co robi i jak stara się pomagać innym ludziom. Marcin natomiast obdarzył mnie zaufaniem. Następnie przyjaciele z firmy produkcyjnej HotHead przygotowali wszystko, czego potrzebowałem do realizacji projektu. Dzięki wszystkim ludziom zaangażowanym w ten projekt powstało coś niezwykłego. Jestem niesamowicie wdzięczny za pomoc.”
"Spot „Unbreakable” wpisał się doskonale w strategię Kampanii Fundacji A.R.T. www.przeciwprzemocy pod hasłem: ”OCALENI OD PRZEMOCY”. Choć po pierwszym obejrzeniu stwierdziłam nie… absolutnie nie. Ale ten spot nie dawał mi spokoju, wracał jak bumerang. I zaskoczyło. Może dlatego, że każdy element spotu jest przemyślany, każdy szczegół dopracowany a gra „głównego bohatera” nie pozostawia obojętnym. To nie jest kolejna reklamówka, to treść która zmusza do refleksji, do ważnej debaty na temat bezpieczeństwa naszych dzieci. Właściwie nikt z nas nie może powiedzieć, że nie zna osób, które doznają przemocy. Czy jako sąsiedzi, znajomi, przyjaciele, przechodnie, zrobiliśmy wszystko aby powstrzymać przemoc wokół nas? Czy zawsze widzimy i chcemy to zobaczyć? Czy reagujemy? Czy nie jest tak, że za ścianą przyzwalamy na przemoc wobec tych najmniejszych… bezbronnych…. Dzieci…. Nasza kampania ma za zadanie wesprzeć osoby dotknięte problemem przemocy, które nie otrzymały właściwej pomocy. W trakcie kampanii chcemy zwrócić uwagę na elementarne prawo człowieka do życia w pokoju i uświadomić każdemu człowiekowi jego prawa do emocji, a także zwrócić uwagę na prawo stanowione, które powinno chronić ofiarę przemocy w rodzinie. Spot skierowany do dorosłych ma zwrócić ich uwagę, że wszystkie traumy z dzieciństwa rzutują na późniejsze funkcjonowanie" – mówi Agnieszka Tobota, Prezes Fundacji. Chcemy wykrzyczeć, że przemoc ma to do siebie, że dotyczy każdego – rodziny, rówieśników, dorosłych, starców… i dzieci. Wokół nas są ludzie, którzy potrzebują naszej pomocy, a my możemy im pomóc!
Wsparcie w Fundacji ART:
- Telefon, potrzebujesz pomocy, zadzwoń do nas: 88 555 2222
- Przyjdź, Wileńska 7 lok. 72, Warszawa. Czekają na Ciebie psychologowie, prawnicy, terapeuci.
Nie jesteś sam ze swoim problemem.
i na stronach zaprzyjaźnionych:
O Fundacji:
• A.R.T przeciwprzemocy.pl to projekt, który ma za zadanie podejmować działania prewencyjne oraz szeroko rozumianą pomoc ofiarom przemocy.
• Prowadzimy Klub Środowisk Różnych A.R.T. – doradztwo psychologiczne, pedagogiczne i prawne dla osób stykających się z przypadkami dzieci krzywdzonych.
• Organizujemy specjalistyczne szkolenia i warsztaty z zakresu umiejętności społecznych– Szkoła Praktycznych Umiejętności Społecznych stworzona dzięki środkom pozyskanym z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich.
Źródło: Fundacja A.R.T.