Właśnie dobiega końca realizacja pilotażowego projektu DIADA, czyli szkoleń dla sektora turystycznego w ramach "turystyki dla wszystkich".
Program szkoleniowy oparty jest o narzędzie
e-learingowe, tak więc było to innowacyjne podejście od szkoleń i
wdrożenia włączania społecznego osób w trudniejszym położeniu.
Głównym rezultatem projektu jest kompletny
materiał szkoleniowy dla audytorów turystyki dostępnej. Audytorem
może być zarówno osoba sprawna jak i niepełnosprawna. Taka osoba
może być pracownikiem biura lub hotelu, ale może również pracować
na zasadzie audytora zewnętrznego zatrudnianego dla konkretnego
zlecenia [i nie być na stałe związana z sektorem turystycznym].
Audytor może być wynajmowany przez hotele, biura, urzędy miast,
ośrodki agroturystyczne, etc. dla przygotowania informacji i opisów
dla klientów o specyficznych potrzebach.
Dlatego celowa grupa nauczania to: pracownicy
agencji turystycznych, hoteli, ośrodków rozrywkowych, zarządcy
nieruchomości, członkowie organizacji osób niepełnosprawnych,
przewodnicy turystyczni, studenci szkół i uczelni o profilu
turystycznym. Aby przygotować program szkoleniowy zostały
przeprowadzone odpowiednie badania. Jednym z głównych rezultatów
projektu jest podręcznik. Projekt DIADA przygotował system szkoleń
i procedur zaprojektowanych dla całego sektora. Przygotuje zasoby
ludzkie [audytorów] do udzielania adekwatnej, kompetentnej i pełnej
informacji dotyczącej bazy turystycznej. W rezultacie zakłada się,
że DIADA podniesie kwalifikacje pracowników sektora, a w długim
okresie czasu przyniesie korzyści dla obydwu grup celowych:
przemysłu turystycznego i osób niepełnosprawnych.
Źródło: Organizator