Projekt „Centrum na Przedmieściu” zyskał nowego partnera – wrocławska współpraca rozwija się pomimo pandemii
Partnerstwo strategiczne i współpraca, która przynosi efekty – mowa o najnowszej wrocławskiej inicjatywie marki MOICO i Dolnośląskiej Federacji Organizacji Pozarządowych (DFOP) w ramach projektu „Centrum na Przedmieściu”.
MOICO x DFOP, sprawdzone relacje
Rozmowy na temat potencjalnej współpracy między MOICO a DFOP zostały zapoczątkowane z inicjatywy organizacji non profit na początku 2020 r. Wbrew pozorom nie były one związane z wyzwaniami wynikającymi z marcowego paraliżu gospodarczego i izolacji społecznej, lecz z chęci rozwinięcia nowo powstałej przestrzeni we Wrocławiu – Centrum na Przedmieściu. Zasilają ją najlepszej jakości internetem światłowodowym.
Paradoksalnie epidemia koronawirusa zweryfikowała relacje między podmiotami. Strony sprawdziły, czy poza usługami może połączyć je coś więcej. W porozumieniu z DFOP i przedstawicielami projektu prowadzonego przez Federację pn. Centrum na Przedmieściu wrocławski operator przeprowadził akcję społeczną „Podaj lapka!”, do której zaprosił lokalne przedsiębiorstwa, w tym serwis komputerowy – Hilfe.
Biznes i NGO we wspólnej sprawie
– Podczas gdy większość przedsiębiorstw wstrzymała działania marketingowe i ograniczyła aktywność biznesową, nasza firma objęła inny kierunek. Po efektywnym wprowadzaniu zmian wewnątrz i upewnieniu się, że jakość naszych usług nie uległa zmianie, postanowiliśmy pomóc tym, którzy najbardziej tego potrzebują. Wybraliśmy temat szczególnie nam bliski, czyli świat cyfrowy – mówi Paweł Dobosz, prezes Internet Union S.A., właściciel marki MOICO.
Celem akcji „Podaj lapka” była zbiórka urządzeń niezbędnych do e-nauki, ich serwis i późniejsza darowizna na rzecz Dolnośląskiej Federacji Organizacji Pozarządowych. Mimo że w Polsce pojawiło się wiele tego typu przedsięwzięć, we Wrocławiu realizowane były tylko dwie inicjatywy o podobnym charakterze.
Podjęte działania z zakresu CSR-u to debiut MOICO, który w niecodziennych warunkach przyniósł zadowalający efekt. Wyjątkowość przedsięwzięcia polegała na tym, że była to jedyna wrocławska akcja organizowana wspólnie przez podmioty gospodarcze i NGO. Dzięki otwarciu na dialog z innymi lokalnymi przedsiębiorcami, w trakcie miesięcznej zbiórki, na rzecz DFOP przekazano łącznie 27 komputerów wraz z dodatkowym sprzętem tj. myszki, klawiatury i monitory.
Partnerstwo strategiczne i współpraca, która nabiera rozpędu
– Po udanej akcji przeprowadzonej w kwietniu wiedzieliśmy, że wejście we współpracę z MOICO to dobry wybór. Firma pokazała, że chce brać aktywny udział w inicjatywach dedykowanych lokalnej społeczności. Działalności realizowanej przez DFOP w ramach projektu „Centrum na Przedmieściu” przyświecają takie same cele społeczne – mówi Maria Mika, prezes Dolnośląskiej Federacji Organizacji Pozarządowych.
Kolejnym krokiem w zacieśnianiu partnerstwa pomiędzy podmiotami było wykorzystanie przestrzeni na ul. Prądzyńskiego w ramach kampanii promującej nową identyfikację wizualną marki pod hasłem „Weekend z MOICO”. Pomimo lockdownu sierpień był dla firmy miesiącem dynamicznych zmian. Nowa strona www, odświeżona oferta, promocje i wiele innych. Modyfikacji uległo wszystko, co do tej pory definiowało markę. Z tej okazji MOICO przygotowało bezpłatny cykl 4 wydarzeń. W tym przedsięwzięciu nie mogło zabraknąć nowego partnera – Centrum na Przedmieściu.
15 sierpnia 2020 r. w Centrum, z zachowaniem wszelkich środków ostrożności, powstała strefa chillout dla gamerów. Główną atrakcją był turniej otwarty w Rocket Leauge z youtuberem i stałym partnerem marki MOICO – Remigiuszem Maciaszkiem („Rock Alone”) Wydarzenie było idealną okazją do przedstawienia się mieszkańcom z Przedmieścia Oławskiego i zapowiedź nadchodzącego partnerstwa. Relacja z „Weekendu z MOICO” dostępna jest na kanale YouTube marki: https://www.youtube.com/c/EnjoyMoico
– Wsparcie ze strony przedstawicieli DFOP pokazało nam potencjał nawiązanej relacji. We wrześniu MOICO zostało partnerem strategicznym Centrum na Przedmieściu, doprowadzając na ul. Prądzyńskiego internet światłowodowy. Cieszę się, że nasza współpraca nie ogranicza się tylko do usług. Wkrótce będziemy mogli poinformować wszystkich zainteresowanych o kolejnych projektach organizowanych we współpracy z Dolnośląską Federacją Organizacji Pozarządowych oraz Centrum na Przedmieściu. Akcja społeczna i pierwsze eventy to dopiero początek – dodaje Paweł Dobosz, prezes Internet Union S.A., właściciel marki MOICO.
Wiedza, organizacja i ludzie
Właściciel MOICO i prezeska DFOP zgodnie przyznają, że zacieśnianie współpracy między biznesem a organizacjami pozarządowymi może okazać się doskonałym remedium na aktualne czasy. Podmioty, które decydują się na tego typu partnerstwo, nie powinny jednak ograniczać się tylko do korzystania z zasobów finansowych. – Wrocław to miejsce przepełnione kreatywnymi inicjatywami i ludźmi, którym się po prostu chce. Bardzo często z powodu ograniczeń środowiskowych lub braku poszczególnych kompetencji nie wdrażają w życie swoich pomysłów. W realizacji przedsięwzięć może pomóc im lokalna firma i NGO. W końcu biznes i organizacje pozarządowe mogą wspierać się zarówno w kwestiach finansowych, jak i organizacyjnych oraz merytorycznych. Najważniejsze, by zawsze były to działania wspólne – mówi Maria Mika, prezes Dolnośląskiej Federacji Organizacji Pozarządowych.
Źródło: Dolnośląska Federacja Organizacji Pozarządowych