Sposób na praktyki zagraniczne w agencji PR? Wystarczył jeden ciekawy pomysł i jedna kreatywna strategia, by wziąć udział w konkursie PRaktykuj za granicą! Z tej szansy skorzystało ponad 80 studentów z całej Polski. Piętnastu autorów najlepszych prac zakwalifikowało się do II etapu konkursu.
Zakończył się I etap konkursu public relations
„PRaktykuj za granicą”! Trwał on od początku lutego i zgromadził
rekordową liczbę osób zainteresowanych konkursem. Zadaniem
studentów w tej części było przygotowanie 3-stronicowego projektu
strategii komunikacyjnej na jeden z dwóch tematów związanych z
działalnością Amnesty International.
Do oceny jurorów nadesłanych zostało 86
projektów strategii dla Amnesty International. To aż czterokrotnie
więcej niż w II edycji konkursu. Świadczy to o coraz większym
zainteresowaniu studentów tematyką public relations oraz
możliwością wyjazdu na zagraniczne staże. Osoby zgłaszające się do
konkursu studiują na kierunkach związanych z public relations i
komunikacją społeczną i pochodzą z różnych stron Polski. Najwięcej
zgłoszeń wpłynęło z następujących uczelni: Uniwersytet Warszawski –
21, Uniwersytet Jagielloński – 8, Akademia Ekonomiczna Poznań – 6,
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza – 6.
Jury po zapoznaniu się z pracami studentów
wybrało 15 osób, które przechodzą w ten sposób do II etapu
konkursu. Ich strategie uzyskały najwyższe noty. Wyróżnieni
uczestnicy to: Adam Hołubek, Agnieszka Mężyńska, Alina
Maciejska, Anna Kadzikiewicz, Anna Sosnowska, Barbara Hernas,
Dorota Grądzka, Jacek Lipski, Joanna Piskunowicz, Krzysztof
Waligórski, Łukasz Piekarz, Maciej Makuszewski, Magdalena
Jadziewicz, Piotr Piotrowski, Tomasz Woźniak.
- Zaskoczyła nas liczba prac nadesłanych na
konkurs. W kilku z nich znalazły się naprawdę kreatywne pomysły i
zarysy ciekawych strategii komunikacji. Z wielu pomysłów chcemy
skorzystać – komentuje tegoroczne projekty konkursowe Mirella
Panek, rzeczniczka Amnesty International. – Interesujące było także
to, jak studenci postrzegają Amnesty International, jaki wizerunek
ma organizacja w ich środowiskach. Z niecierpliwością czekamy na
prace uczestników i uczestniczek II etapu.
W II etapie konkursu 15 uczestników przygotuje
pełne projekty strategii. Autorzy sześciu z nich zostaną zaproszeni
do finału, podczas którego przedstawią swoje pomysły jurorom w
formie prezentacji. Rozstrzygnięcie „PRaktykuj za granicą” nastąpi
w czerwcu 2006 roku.
Trzecia edycja konkursu public relations
„PRaktykuj za granicą”, organizowanego przez Instytut Monitorowania
Mediów, trwa od 6 lutego. W konkursie biorą udział studenci
kierunków związanych z PR i komunikacją społeczną. Na najlepszych
czekają trzy staże w biurach agencji PR Fleishman-Hillard w
Londynie, Dublinie i Brukseli. Przeloty do miejsc odbywania praktyk
ufundowały linie Centralwings, a nagrody pieniężne zapewnia
organizator konkursu, IMM.
Prace ocenia jury w składzie: Piotr Czarnowski,
prezes agencji First PR, Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji
strategicznej, dr Jacek Warchala, wykładowca Uniwersytetu
Śląskiego, Mirella Panek, rzeczniczka Amnesty International i Anna
Sanowska, Dyrektor ds. PR Instytutu Monitorowania Mediów.
Instytut Monitorowania Mediów monitoruje
ok. 600 tytułów prasowych, stacje telewizyjne i radiowe oraz
polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest
członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm
monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut
Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego
Biznesu, a od 2004 jest partnerem organizacji studenckiej
AIESEC.