Praktyczne kompetencje w polskiej edukacji docenione. Min. Nowacka nagradza nauczycieli wspierających uczniów realizujących projekty społeczne
4 grudnia Barbara Nowacka spotkała się z nauczycielami/kami szkół ponadpodstawowych z inicjatywy Fundacji Zwolnieni z Teorii. Spotkanie odbyło się w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Reprezentacje placówek obecnych na spotkaniu odebrały dyplomy wręczane przez Ministrę Edukacji Barbarę Nowacką.
„Nauczyciele inspirują, prowadzą i wspierają uczniów, stając się ich mentorami. Szczególnie doceniam ich zaangażowanie w projekty realizowane w ramach inicjatywy Zwolnieni z Teorii” – mówiła Ministra Edukacji Barbara Nowacka.
Na spotkanie w MEN zostali zaproszeni nauczyciele z najbardziej zaangażowanych w Olimpiadę Zwolnieni z Teorii szkół w Polsce. W spotkaniu uczestniczyli nauczyciele i dyrektorzy ze szkół z całej Polski, m.in. z Warszawy, Siemianowic Śląskich, Bartoszyc, Lubina, Szczecina i Dębicy. W tych szkołach corocznie uczniowie biorą udział w Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii.
„Od początku naszej współpracy z nauczycielami włączały się w nią osoby, które wierzyły w to, że w szkole może być inaczej, może być trochę bardziej radośnie. Wierzyły, że szkoła może uczyć pracy w zespole i przygotowywać młodych ludzi do bycia częścią społeczeństwa obywatelskiego” – tymi słowami nauczycieli i nauczycielki powitał Marcin Bruszewski, Współzałożyciel i Wiceprezes Fundacji Zwolnieni z Teorii.
Fundacja Zwolnieni z Teorii od 2013 roku zmienia polską edukację
Fundacja od 2013 roku wychodzi naprzeciw edukacji szkolnej, uzupełniając ją o przestrzeń do zdobywania praktycznego doświadczenia. Fundacja organizuje praktyczną, ogólnopolską Olimpiadę Zwolnieni z Teorii. Dzięki wsparciu platformy zwolnienizteorii.pl młodzi ludzie realizują inicjatywy społeczne, które umożliwiają im zdobycie cennego doświadczenia i kompetencji, a także przynoszą realne korzyści społeczeństwu.
„Działania wyróżnionych szkół są dowodem na to, że nauczyciele i nauczycielki potrafią z sukcesem wprowadzać młodych ludzi w świat projektów społecznych, wykraczając poza tradycyjne metody nauczania. Dzięki ich otwartości na zmiany polska edukacja staje się bardziej nowoczesna i praktyczna. Wydarzenie w Ministerstwie Edukacji Narodowej to nie tylko moment docenienia pracy nauczycieli, ale również szansa na dalszą dyskusję o przyszłości edukacji. Mam nadzieję, że wspólnie będziemy kontynuować ten kierunek, inspirując kolejne szkoły i społeczności do działania – dodaje Ewa Siemińska, Dyrektorka Olimpiady Zwolnieni z Teorii.
Źródło: Fundacja Zwolnieni z Teorii