Pracownia Gier Szkoleniowych na warsztacie Międzynarodowego Stowarzyszenia Gier i Symulacji
"The Art and Science of Simulation and Gaming Design" - pod tym hasłem odbyło się zakończone w zeszłym tygodniu doroczne spotkanie warsztatowe Międzynarodowego Stowarzyszenia Gier i Symulacji (ISAGA – International Simulation and Gaming Association).
Polskę reprezentowały Jagoda Gandziarowska i
Joanna Średnicka z warszawskiej Pracowni Gier Szkoleniowych oraz
doktorantka z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Joanna
Woźniakiewicz.
„Gry symulacyjne znajdują coraz szersze
zastosowanie w praktyce”, twierdzi profesor Willy Kritz,
organizator tegorocznego spotkania. „Najistotniejszą dziedziną
zastosowania gier symulacyjnych jest rozwój organizacji i doradztwo
strategiczne w gospodarce i polityce. Ponadto gry stosuje się jako
narzędzie oceny kompetencji w rekrutacji pracowników oraz coraz
częściej w profesjonalnych szkoleniach i programach rozwojowych dla
pracowników.”
Pracownia Gier Szkoleniowych pod okiem
holenderskiego eksperta i praktyka Vincenta Petersa przygotowała
grę „Square Dance”, skierowaną dla przedsiębiorstw pomagającą
zoptymalizować funkcjonowanie łańcucha dostaw. Scenariusz gry
„Square Dance” oparty jest na założeniach słynnej „Gry Piwnej”,
opracowanej w latach 50. w amerykańskim Instytucie Technologii -
MIT.
Więcej na temat:
- Międzynarodowe Stowarzyszenie Gier i Symulacji: www.isaga.com
- Polscy członkowie Międzynarodowego Stowarzyszenia Gier i Symulacji - Pracownia Gier Szkoleniowych: www.pracownia.edu.pl