Fundacja Świętego Mikołaja zakończyła 8. edycję kampanii "Grunt to rodzina". Od początku grudnia zgromadzono aż 1,12 mln zł. Kwota zasili Fundusz Edukacyjny dla rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych.
Pozyskane środki zostaną w całości przeznaczone na realizację przedsięwzięć edukacyjnych i rehabilitacyjnych m.in. zajęć wyrównawczych, językowych, rozwijających zainteresowania, zajęć ze specjalistami (logopedą, psychologiem, fizjoterapeutą), wyjazdy edukacyjne dla wychowanków oraz szkolenia dla rodziców zastępczych.
Kampania „Grunt to rodzina” realizowana jest od 2004 roku. Jej głównym założeniem jest promowanie rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych oraz przełamywanie stereotypów i barier, które utrudniają powstawanie nowych placówek tego typu. Jednocześnie ważne jest wspieranie rodziców zastępczych w trudzie wychowania i kształcenia dzieci, przyjętych do ich rodziny. W tym celu Fundacja stworzyła Fundusz Edukacyjny, służący wyrównywaniu szans dla dzieci z rodzinnych domów dziecka. Dzięki poprzednim edycjom akcji pomocą objęliśmy ok. 4500 dzieci, przekazując na ich rehabilitację i edukację 5 mln zł.
„Tegoroczne wyniki kampanii Grunt to rodzina potwierdzają społeczną wagę problemu, jakim jest zapewnienie dobrego startu dzieciom z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że kolejna edycja kampanii zakończyła się takim sukcesem. Chcemy podziękować wszystkim tym, którzy w jakiejkolwiek formie wsparli nasze działania. Dzięki Wam będziemy mogli zasilić Fundusz Edukacyjny kwotą aż 1,12 mln zł” – powiedziała Monika Madej, koordynator kampanii „Grunt to rodzina” z Fundacji Świętego Mikołaja.
Głównym partnerem kampanii już od 5 lat jest radiowa Trójka, która co roku w grudniu organizuje licytacje, informuje słuchaczy o numerze SMS, wydaje płytę „Idą Święta” i realizuje reportaże o podopiecznych Fundacji. Patronat medialny nad tegoroczną kampanią objął Program 2 Telewizji Polskiej. O kampanii mówiono m.in. w Panoramie i Pytaniu na śniadanie.
W ramach kampanii zorganizowano szereg akcji:
- „Idą Święta”: akcja radiowej Trójki, podczas której zgromadzono kwotę 770 000 zł. Niemal połowa tej sumy – 335 000 zł – to dochód pochodzący z licytacji przedmiotów podarowanych przez znane osobistości życia publicznego m.in. Stinga, Agnieszkę Radwańską czy Andrzeja Wajdę. Rekordową kwotę, bo aż 40 000 zł zapłacono za gitarę Wojciecha Waglewskiego. Pozostała kwota stanowi dochód z wiadomości SMS wysłanych przez słuchaczy Trójki.
- Sprzedaż płyty ze świątecznymi utworami „Idą Święta 5”, wydanej przez radiową Trójkę – uzyskała status „Złotej Płyty”, jej nakład (20 tys. szt.) został wyczerpany.
- Sprzedaż płyty „Dzieci dzieciom vol.2”: nagrana przez uczniów Szkoły Podstawowej Lokomotywa z Sopotu. Razem z nimi zaśpiewały gwiazdy polskiej sceny muzycznej takie jak: Piotr Kupicha, Mietek Szcześniak, Liber, czy Cezary Paciorek. Łączny dochód z akcji to 10.815 zł
- Sprzedaż ok. 300 pakietów kartek świątecznych na Grouponie i na stronie Fundacji www.mikolaj.org.pl.
- Zbiórka pieniędzy przeprowadzona wśród pracowników BOŚ Banku w dniach 14 – 16 grudnia. Dzięki hojności pracowników udało się zebrać ponad 4 000 zł.
- Cinema City Bemowo: konferencja prasowa połączona z pokazem multimedialnym dla dzieci. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych wraz z podopiecznymi.
„Działania Fundacji w ramach wolontariatu wspierało wiele firm i osób prywatnych, które stworzyły na jej potrzeby kreacje kampanii, przygotowywały ogłoszenia prasowe, spot telewizyjny i radiowy, pomagały w kontaktach z mediami i pozyskiwaniu darmowych powierzchni reklamowych. Jesteśmy bardzo wdzięczni za to zaangażowanie” – dodała Monika Madej.
W kampanii „Grunt to rodzina” wykorzystano szeroki wachlarz kanałów komunikacji:
- Telewizja: wyemitowano 60 spotów w telewizjach należących do Grupy TVN, 345 w kanałach grupy At Media oraz 400 spotów w niepublicznych regionalnych stacjach telewizyjnych.
- Radio: oprócz współpracy z Programem 3 Polskiego Radia, Fundacja Świętego Mikołaja nawiązała kontakty z wieloma niepublicznymi radiami regionalnymi, które wyemitowały łącznie ok.1000 spotów.
- Billboardy (200 sztuk.) pojawiły się m.in. w Gdańsku, Gdyni, Krakowie, Warszawie, Wrocławiu. Oprócz tego rozklejono plakaty w komunikacji miejskiej w takich miastach jak Gdańsk, Gdynia, Gorzów Wielkopolski, Gniezno, Kalisz, Koszalin, Poznań, Przemyśl, Sosnowiec, Tarnów, Warszawa.
- Czasopisma: publikacje na łamach 15 czasopism, m.in. w Gościu Niedzielnym, Gazecie Wyborczej, Niedzieli, Dzienniku Wschodnim, Kurierze Szczecińskim, Echu Dnia, Stolicy, Teraz Białystok.
- Strony internetowe: informacje o kampanii można było znaleźć na stronach m.in. Pulsu Biznesu, Grupy TVN, w serwisie wiara.wm.pl.
Źródło: Fundacja Świętego Mikołaja