Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
O wolnym od stereotypów przedstawianiu kobiet i mężczyzn w podręcznikach, wpływie tych wizerunków na zmianę świadomości, szerzenie tolerancji wśród uczniów i kształtowanie społeczeństwa otwartego dyskutowały uczestniczki konferencji 'Równość i tolerancja w programach i podręcznikach szkolnych', zorganizowanej 8 października 2002 przez Izabelę Jarugę-Nowacką, pełnomocniczkę rządu ds. równego statusu kobiet i mężczyzn.
W podręcznikach szkolnych kobietom i mężczyznom przypisywane są stereotypowe role i zachowania, kobiety rzadko są bohaterkami opowiadań, czy ważnych wydarzeń, zaś w książkach do historii prawie ich nie ma. Uczniowie nie słyszą głosów kobiet, nie widzą ich, a jeśli już daje im się ku temu okazję, to widzą kobiety mające niższy status i zajmujące się mało ważnymi sprawami, często występują jako ozdobniki męskich postaci, ich rola jest pomniejszana lub trywializowana.
Podczas konferencji "Równość i tolerancja w programach i podręcznikach szkolnych" zorganizowanej 8 października 2002 przez Izabelę Jarugę-Nowacką, pełnomocniczkę rządu ds. równego statusu kobiet i mężczyzn, dyskutanki podkreślały, że wolne od stereotypów przedstawianie kobiet i mężczyzn w podręcznikach ma olbrzymi wpływ na zmianę świadomości i szerzenie tolerancji wśród uczniów i tym samym kształtowanie społeczeństwa otwartego, tolerancyjnego i świadomego. Tymczasem "stereotypy w podręcznikach, często odtwarzane w sposób bezmyślny, stoją na przeszkodzie praworządności i tolerancji" - mówiła dr Magdalena Środa.
Więcej na stronach OŚKi: http://www.oska.org.pl/wydarzenia/kraj10_02.html#podrecznik.
Podczas konferencji "Równość i tolerancja w programach i podręcznikach szkolnych" zorganizowanej 8 października 2002 przez Izabelę Jarugę-Nowacką, pełnomocniczkę rządu ds. równego statusu kobiet i mężczyzn, dyskutanki podkreślały, że wolne od stereotypów przedstawianie kobiet i mężczyzn w podręcznikach ma olbrzymi wpływ na zmianę świadomości i szerzenie tolerancji wśród uczniów i tym samym kształtowanie społeczeństwa otwartego, tolerancyjnego i świadomego. Tymczasem "stereotypy w podręcznikach, często odtwarzane w sposób bezmyślny, stoją na przeszkodzie praworządności i tolerancji" - mówiła dr Magdalena Środa.
Więcej na stronach OŚKi: http://www.oska.org.pl/wydarzenia/kraj10_02.html#podrecznik.
Źródło: Fundacja OŚKa
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.