Opisywana dziś przez nas platforma, to swoistego rodzaju system CRM, który wspomoże zarządzanie funkcjonowaniem naszej organizacji. Wszystkie funkcjonalności Podio dobierzemy indywidualnie, kreując tym samym wyjątkowy system, który idealnie spełni oczekiwania. Dodatkowo, pełna wersja systemu jest bezpłatna dla przedstawicieli trzeciego sektora.
Prostota pierwszego uruchomienia
Uruchomienie Podio w naszej organizacji jest banalnie proste. Po podaniu naszego adresu e-mail tworzy się konto, który po aktywacji przenosi nas do strony startowej platformy. Po obejrzeniu filmu instruktażowego jesteśmy zaznajamiani z podstawowymi możliwościami Podio. Dla naszej organizacji możemy utworzyć dowolną ilość przestrzeni roboczych, w których znajdują się projekty, nad jakimi pracuje dana grupa naszej organizacji. Załóżmy więc, że w naszym stowarzyszeniu znajdują się dwie główne grupy pracowników – graficy i dział marketingu. Dla obu tych grup stworzymy odrębne przestrzenie, w których pojawiać się będą kolejne konkretne zadania przeznaczone wyłącznie dla nich. Możemy też utworzyć kolejną grupę, w której znajdą się wspólne zadania. Do ich wykonania natomiast potrzebna będzie realizacja pomniejszych kroków. Porządkowaniu tego efektywnie pomaga Podio. Możliwości analogicznego porządkowania mamy wręcz nieskończenie wiele, pole manewru ograniczone jest właściwie naszą kreatywnością. Nim dokładnie opanujemy ogromne możliwości minie sporo czasu, jednak samo ich wykonanie i wdrożenie jest banalnie proste, bo Podio jest możliwie intuicyjne.
Możliwości konfiguracji
Główna strona, tuż po zalogowaniu się do Podio może przypominać nieco surową wersję Facebooka. Największą, znajdującą się z lewej strony część wypełnia strumień aktywności wszystkich członków organizacji, którzy korzystają z Podio. Tu też możemy dyskutować, wspominać o konkretnych, wybranych przez nas użytkownikach Podio. Działanie tego miejsca najłatwiej scharakteryzować strumieniem aktywności na wzór Facebooka właśnie.
W pozostałych częściach umieścimy, i to w dowolnej formie części Podio, które w całości będą odpowiadać naszym wymaganiom. Może się tu znaleźć wspólny kalendarz (możliwość importu istniejących narzędzi, m.in. Google Calendar), wszystkie kontakty jakie mamy w Podio, a także poszczególne projekty, jakie prowadzimy. Każdy z tych boksów dowolnie edytujemy, poszerzając jego objętość i położenie. Dodając zaś poszczególne elementy, możemy je niemal dowolnie opisać. Do każdego elementu dodamy spore opisy, a nawet zdjęcia czy filmy.
Co ciekawe, Podio może okazać się niezwykle przydatne, gdy nasza organizacja dość intensywnie współpracuje przy określonym projekcie z partnerem zewnętrznym. By nie ujawniać przed takim współpracownikiem wszystkich prac naszego NGO-sa, możemy udostępnić mu wybrany projekt, w którym ma udział. Zarówno to, co jest wykonywane przy jego pracach z naszej strony, jak i strony partnera widoczny jest wyłącznie dla osób uczestniczących przy projekcie. W tym momencie twórcy systemu zachwalają go, tłumacząc, że Podio skraca proces komunikacji, bo komunikując się ze sobą nie musimy wymieniać między sobą setki maili.
Samo Podio naprawdę trudno opisywać, bo możliwości są ogromne. Warto zauważyć, że z systemu można korzystać nie tylko dzięki webowej aplikacji, ale także z poziomu smartfonów, na których można pobrać dedykowane aplikacje. Z serwisem Podio nietrudno jest się zaprzyjaźnić. Warto tego spróbować. Podio darmowo dostępne jest dla pięciu zarejestrowanych użytkowników. Wersja premium i większa ilość osób korzystających z przestrzeni tworzonej przez nas w Podio już kosztuje, a ceny zaczynają się od 9 dolarów za miesiąc. Co ciekawe jednak, organizacje pozarządowe zwolnione są z opłat i korzystanie z Podio jest całkowicie bezpłatne.
Źródło: Technologie.ngo.pl