W jaki sposób Unia Europejska wykorzystuje edukację do poprawy włączenia społecznego i integracji migrantów i uchodźców zastanawiali się użytkownicy Platformy na rzecz uczenia się dorosłych w Europie – EPALE podczas zorganizowanego tam Tygodnia Edukacji Migrantów (25-29 kwietnia 2016 r.).
- 
		
26 kwietnia – Experiences from delivering adult education to different migrant communities in your country (Doświadczenia związane z edukacją dorosłych z różnych społeczności migrantów w Państwa kraju) | Moderator: Cristina Allemann-Ghionda, profesor edukacji porównawczej i nauk społecznych oraz członek-założyciel Centre for Diversity Studies (CEDIS) na Uniwersytecie w Kolonii.
 
- 
		
27 kwietnia – Challenges and barriers for migrants to access and complete adult education (Wyzwania i bariery dla migrantów odnośnie dostępu i możliwości ukończenia edukacji) | Moderator: Marcelle Bugre z organizacji Third Country National Support Network na (link is external) Malcie
 - 
		
28 kwietnia – Solutions to support learners with a migrant background access and successfully complete adult learning programmes (Rozwiązania wspierające osoby uczące się pochodzące ze środowisk migrantów w dostępie i pomyślnym ukończeniu programów edukacyjnych | Moderator: Dr Linda Maurice (University of Sussex), której zainteresowania badawcze obejmują uczenie się nieformalne i uczenie się w społecznościach lokalnych, szczególnie w odniesieniu do edukacji migrantów
 
Teksty na Blogu EPALE (tytuły podane są w języku, w którym opublikowano tekst)
- 
		
Asylplus – Refugees’ need to self-learn (j. angielski)
 - 
		
Studium przypadku: projekt FORWARD – wzmacnianie pozycji kobiet migrantek (j. polski)
 - 
		
Collaborative language learning for new immigrants (j. angielski)
 - 
		
Digital media for educational work with refugees (j. angielski)
 - 
		
Dossier Immigrants (j. angielski)
 - 
		
Refugees: Language coach—with a twist (j. angielski)
 - 
		
Aby być naprawdę wielokulturową, Europa musi być wielojęzyczna (j. polski)
 - 
		
Jaką rolę odgrywa edukacja dorosłych w obliczu kryzysu uchodźczego? (j. polski)
 
Zasoby (tytuły podane są w języku, w którym opublikowano materiał)
- 
		
Civic education: Case studies (j. angielski)
 - 
		
Education as a tool for the economic integration of migrants (j. angielski)
 - 
		
Financial education and long-term integration of refugees and migrants (j. angielski)
 - 
		
Guide to methods - The Oral Approach to Language Learning (j. angielski)
 - 
		
Hand-out |Good practice| the INTEGRA Migration Kit (j. angielski)
 - 
		
Study on the diversity within the teaching profession with particular focus on migrant and/or minority background (j. angielski)
 - 
		
Workers on the Move (j. angielski)
 
Polecamy również zajrzenie do obszarów tematycznych Imigranici i Włączenie społecze, gdzie znajdą Państwo więcej interesujących tekstów na blogu, zasobów, aktualności oraz informacji o wydarzeniach!