Wczoraj odbyło się wydarzenie bezprecedensowe w historii programu Nowe Technologie Lokalnie - cyfrowy TechKlub Polska. Webinarium zgromadziło pokaźną publiczność, która przed ekranami komputerów i z tabletami w dłoniach śledziła nadawane prelekcje.
Webinary są niezwykle popularnymi sposobami na prowadzenie prezentacji w dobie wszechobecnej cyfryzacji, a więc zorganizowanie TechKlubu w takiej formie było jedynie kwestią czasu. Teraz się to udało i nie można powiedzieć, żeby nie okazało się to sukcesem.
Zresztą nie można się temu dziwić, bo przecież sama idea TechKlubów cieszy się ogromną popularnością. Przypomnieć należy, że w takich Stanach Zjednoczonych funkcjonuje zaledwie dziesięć Klubów więcej, niż na naszym rodzimym podwórku. A Polsce do Stanów daleko, jeśli chodzi o powierzchnię, o rozwoju technologicznym nie wspominając…
Podobnie, jak na klasycznych spotkaniach, które są Wam doskonale znane, także wczoraj tematyka była całkowicie różna, ale skupiona wokół jednej myśli przewodniej – skutecznym działaniu z wykorzystaniem technologii. Dzisiejszy świat otwiera przed organizacjami pozarządowymi ogromne możliwości, wystarczy po nie sięgnąć.
Transmisję rozpoczął Adrian Todorczuk (Technologie.ngo.pl), wprowadzając widzów w tematykę samych TechKlubów oraz opowiadając w skrócie o tym, co udało się do tej pory osiągnąć w ramach tego wyjątkowego projektu.
Część właściwą webinarium rozpoczął Jacek Siadkowski, prezes Fundacji Highlight/Inaczej. Postać te znacie zapewne z organizowanych w ramach Sektora 3.0 warsztatów Fundacji Orange. Podczas jego prelekcji mogliśmy zgłębić tematykę grywalizacji, tego jak można wykorzystać tę formę technologicznej zabawy do działań w ramach organizacji.
Kolejnym gościem był Jan Zając, współtwórca i analityk Sotrendera. Firmy nie musimy Wam przedstawiać, co miesiąc możecie przeczytać podsumowanie ich danych dotyczących działań organizacji pozarządowych w mediach społecznościowych. Z tej prelekcji dowiedzieliśmy się, dlaczego tak ważne jest dzisiaj posiadanie i skuteczne prowadzenie organizacyjnego Facebooka, Twittera czy innych kanałów społecznościowych.
Kiedy na przeciwko siebie zasiedli Malina Wieczorek z agencji marketingu społecznego Telescope oraz Bohdan Pękacki, szef działu komunikacji w Greenpeace Polska, wiadomo było, że szykuje się ciekawa debata. Nie zawiedliśmy się! Moderowana przez Adriana Todorczuka dyskusja skupiła się na problemie bezpłatnych kampanii reklamowych. Oboje uczestników opowiedziało o tym, w jaki sposób pozyskać tego typu działania marketingowe. Okazuje się, że to wcale nie takie trudne, jak mogłoby się wydawać!
Na koniec słowo o niewidzialnych bohaterach wydarzenia. TechKlub mogliście zobaczyć w sieci dzięki częstochowskiej firmie Premium Media, która nie tylko dostarczyła niezbędny sprzęt, ale również zajęła się stroną techniczną przekazu. Zresztą wszyscy, którzy oglądali internetowe transmisje z Sektora 3.0 dobrze znają działania rzeczonych specjalistów.
Reasumując, pierwszy cyfrowy TechKlub wypadł bardzo dobrze i okazał się dużym sukcesem. Część z Was zebrała się w miejscach tradycyjnych spotkań, aby oglądać event w grupie, inni wybrali domowe zacisze, a zatem wszystko ułożyło się dokładnie tak, jak w zamyśle powinno wyglądać webinarium.
Nie wiemy, czy odbędzie się jeszcze jakiś sieciowy TechKlub, natomiast wiemy jedno – kolejne, tradycyjne spotkanie już za miesiąc, więc rezerwujcie sobie terminy!
Źródło: Technologie.ngo.pl