Minął tydzień od powakacyjnego wznowienia spotkań w ramach TechKlubów, spotkań które udowodniły, że inicjatywa jest żywa i wciąż potrzebna. Ponownie spotkaliście się, tym razem w 16 miastach, by dyskutować o praktycznym zastosowaniu technologii w pracy organizacji.
Podobnie, jak przed wakacjami, również teraz spotkania w ramach TechKlubów cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Świadczy o tym chociażby liczba osób biorących w nich udział – łącznie pojawiło się ponad 400 uczestników! Ale rekord padł chyba w Kielcach:
- W pierwszym TechKlubie wzięło udział około 70 osób, taka sama ilość zarejestrowała się za pomocą Evenea – relacjonuje Karol Kaleta, koordynator TechKlubu Kielce.
- Frekwencja na pierwszym spotkaniu TechKlubu Toruń jasno wskazuje, że takie spotkania są potrzebne. Ludzie chcą się dokształcać i szukają dostępu do darmowej wiedzy. Staramy się im taką wiedzę przekazywać – dodaje Marta Ławrynkowicz z toruńskiego TechKlubu.
Niezmiennie, najchętniej poruszanymi tematami są wszelkiego typu zagadnienia związane z szeroko pojętą promocją w sieci, networkingiem i social media.
- Na wrześniowym spotkaniu mówiliśmy o zaawansowanych opcjach kampanii Google AdWords. Dzięki wystąpieniu Andrzeja Muzaja, osoby które przyszły, mogły dowiedzieć się, jak w panelu kampanii stworzyć własną reklamę graficzną, połączyć Google AdWords z Google Analytics czy sprawdzić prognozy ruchu dla danego słowa kluczowego. To konkretne wiadomości, na których zdobycie trzeba by było samemu przeznaczyć sporo czasu – wyjaśnia Ławrynkowicz.
- Na pierwsze powakacyjne spotkanie zaprosiliśmy czwórkę prelegentów, którzy wspierali nas w trakcie naszych wcześniejszych spotkań. W ich gronie podsumowaliśmy sobie to co do tej pory się zadziało oraz to co mamy w planach. Przede wszystkim zastanawialiśmy się nad tematami kolejnych spotkań. Wśród propozycji padły takie hasła jak e-mail marketing, pozycjonowanie czy też fundraising, który był już poruszany na jednym z wcześniejszych spotkań. Długo rozmawialiśmy też o technologii bitcoin, która jak się okazuje, mogła by być wykorzystana także w świecie sektora pozarządowego – mówi Szulc. - Temat ten był też wyjściem do dyskusji nt. ewentualnych wspólnych działań, które chcielibyśmy zrealizować jako społeczność olsztyńskiego TechKlubu - być może szansą do tego będzie Fundusz Innowacji?
- Pierwsze spotkanie to tak naprawdę mieszanka tematów, rozpoczęliśmy od technologii mobilnych, przechodząc przez narzędzie do zarządzania zakładkami internetowymi a kończąc na złych praktykach anty-startupowych. Finałem spotkania był networking przy pizzy – wspomina Karol Kaleta.
Gołym okiem widać, jak ważne dla lokalnych społeczności są spotkania TechKlubów. Dzięki nim, ludzie pracujący w organizacjach pozarządowych mogą poznać ciekawe, być może wcześniej nieznane rozwiązania technologiczne, mogące usprawnić ich codzienną pracę. Inicjatywa, która narodziła się w Stanach Zjednoczonych i szybko została rozwinięta w Europie spotyka się z dużym zainteresowaniem ze strony osób działających w organizacjach pozarządowych. W połączeniu z innymi projektami programu Nowe Technologie Lokalnie, a więc m.in. siecią Mobilnych Doradców oraz Funduszem Innowacji, TechKluby stanowią ważny element aktywności w trzecim sektorze.
Sieć TechKlubów jest elementem programu Nowe Technologie Lokalnie Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
A następne spotkanie już w pierwszą środę października – bądźcie czujni! Mając na uwadze to, jak bardzo TechKluby pomogły lokalnym organizacjom w trakcie swojej krótkiej historii, warto zapisać się na kolejne spotkania i czerpać z wiedzy, którą dzielą się z nami inni. Zapisy na kolejny TechKlub ruszają 24 września.
Źródło: Technologie.ngo.pl