Odpowiednie zaplecze technologiczne jest bardzo ważne w pracy organizacji pozarządowych, a wyposażanie w nie, często wpisywane w różnego rodzaju projekty. W związku z ogłoszeniem konkursu Funduszu Inicjatyw Obywatelskich informujemy o możliwości wpisania oprogramowania komputerowego i sprzętu sieciowego zakupionego w ramach programu Technologie non-profit w koszty kwalifikowane projektu.
O programie Technologie non-profit
Stowarzyszenie BDR umożliwia polskim
organizacjom non-profit dostęp do legalnego oprogramowania i
sprzętu za niewielką odpłatnością. Dzięki współpracy z amerykańską
fundacją Compumentor oraz polskimi producentami możemy udostępniać
pełnowartościowe oprogramowanie uprawnionym odbiorcom za 4 do 15%
wartości komercyjnej.
Program Technologie non-profit to obecnie:
- oprogramowanie Microsoft
- sprzęt sieciowy Cisco
- oprogramowanie księgowe Lefthand
- oprogramowanie antywirusowe MKS_Vir
- instalacja systemów operacyjnych na komputerach używanych, bez
przekazania nośników
(Program Microsoft Authorized Refurbisher)
W zależności od producenta, kwota wyszczególniona dla każdego produktu jest
- - opłatą administracyjną
- lub
- - ceną tego produktu.
Opłata administracyjna - jest to opłata
pokrywająca koszt obsługi Programu Technologie non-profit przez
Stowarzyszenie Bank Drugiej Ręki oraz Compumentor. Samo
oprogramowanie oraz sprzęt sieciowy przekazywane jest przez
producentów bezpłatnie. Opłata administracyjna dotyczy programów
Microsoft oraz produktów Cisco. Na fakturze opłata ta zostanie
wyszczególniona jako odpowiednio "opłata administracyjna Microsoft
dla non-profit" lub "opłata administracyjna Cisco dla
non-profit".
Cena - jest to kwota wynegocjowana przez
Stowarzyszenie Bank Drugiej Ręki z producentem oprogramowania, za
którą organizacja może zakupić dany produkt poprzez Program
Technologie non-profit. Cena dotyczy programów LeftHand oraz MKS.
Na fakturze kwota ta zostanie wyszczególniona według schematu nazwa
producenta + nazwa produktu np. Lefthand Pełna Księgowość.
W programie Microsoft Authorized Refurbisher, w
ramach którego organizacjom instalowane są w siedzibie BDR systemy
operacyjne Windows 2000 lub Windows XP bez przekazania nośników, na
fakturze widnieć będzie pozycja „Instalacja systemów operacyjnych
Windows 2000”. Jeśli organizacji instalowane są dodatkowo
sterowniki to również pozycja „usługa serwisowa”.
Wszystkie ceny i opłaty w ramach programu
Technologie non-profit zawierają 22% VAT.
Podsumowanie
Produkty zakupione przez organizację w ramach
programu Technologie non-profit, jak również w/w usługi serwisowe,
należy umieścić w budżecie wniosku o dofinansowanie projektu w
ramach FIO jako „Koszty wyposażenia związane z realizacją zadania”,
dodając w uwagach (pkt.3), że oprogramowanie zakupione jest w
ramach Technologii non-profit. Usługi serwisowe mogą być również
zakwalifikowane do „kosztów funkcjonowania organizacji”.
Życzymy pomyślności w ubieganiu się o
dofinansowanie projektów z Funduszu Inicjatyw Pozarządowych.