Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
W piątek 16 grudnia 2006 zostały wręczone nagrody w II edycji konkursu "Bank Dostępny", zorganizowanego przez Narodowy Bank Polski i Stowarzyszenie "Otwarte Drzwi". Celem konkursu było wyłonienie i nagrodzenie banków, które są najbardziej przyjazne dla osób niepełnosprawnych i starszych.
Laureatami konkursu w poszczególnych kategoriach zostali odpowiednio:
Ponadto, za zorganizowaną obsługę klientów niewidomych
wyróżniono Oddział w Wysokiem Mazowieckiem Banku Spółdzielczego
w Wysokiem Mazowieckiem, a za umożliwienie obsługi osób
niewidomych mBank BRE Banku SA.
W konkursie wzięło udział 29 banków, które zgłosiły łącznie 76
oddziałów lub filii. Organizatorzy zanotowali wzrost
zainteresowania środowiska bankowego udziałem w konkursie (w 2003
r. uczestniczyło w nim 14 banków, które zgłosiły 43 oddziały lub
filie).
Do konkursu mogły przystąpić wszystkie banki komercyjne i spółdzielcze działające w Polsce. Nagrody zostały przyznane przez Kapitułę, złożoną głównie z przedstawicieli organizacji osób niepełnosprawnych. Na wyróżnienie mogły liczyć placówki, które posiadają odpowiednie dostosowania techniczne i architektoniczne oraz dbają o wysoki poziom obsługi klientów niepełnosprawnych i starszych, uwzględniający zróżnicowane potrzeby tych osób. Nagroda Klientów to wyróżnienie przyznawane głosami osób niepełnosprawnych i starszych, które wypełniając Ankietę dla Klienta dostępną w bankach i w siedzibach wielu organizacji pozarządowych, mogły oddać głos na najbardziej przyjazny z nich. W drodze losowania wybrano 22 ankiety, których autorzy otrzymali specjalne nagrody w postaci turnusów rehabilitacyjnych w 10 sanatoriach w Polsce.
Poza głównymi organizatorami, w konkurs zaangażowały się także m.in. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Fundacja Aktywnej Rehabilitacji, Polski Związek Głuchych, Polski Związek Niewidomych i Polska Federacja Związku Stowarzyszeń Osób Niepełnosprawnych.
Dzięki pierwszej edycji konkursu powstała publikacja „Bank dostępny”, będąca zbiorem wskazówek, jak banki mogą dostosowywać się do potrzeb osób niepełnosprawnych i starszych. Publikacja ta jest dostępna m.in. na stronach internetowych Narodowego Banku Polskiego: www.nbp.pl/Edukacja oraz serwisie www.bankdostepny.pl.
Do konkursu mogły przystąpić wszystkie banki komercyjne i spółdzielcze działające w Polsce. Nagrody zostały przyznane przez Kapitułę, złożoną głównie z przedstawicieli organizacji osób niepełnosprawnych. Na wyróżnienie mogły liczyć placówki, które posiadają odpowiednie dostosowania techniczne i architektoniczne oraz dbają o wysoki poziom obsługi klientów niepełnosprawnych i starszych, uwzględniający zróżnicowane potrzeby tych osób. Nagroda Klientów to wyróżnienie przyznawane głosami osób niepełnosprawnych i starszych, które wypełniając Ankietę dla Klienta dostępną w bankach i w siedzibach wielu organizacji pozarządowych, mogły oddać głos na najbardziej przyjazny z nich. W drodze losowania wybrano 22 ankiety, których autorzy otrzymali specjalne nagrody w postaci turnusów rehabilitacyjnych w 10 sanatoriach w Polsce.
Poza głównymi organizatorami, w konkurs zaangażowały się także m.in. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Fundacja Aktywnej Rehabilitacji, Polski Związek Głuchych, Polski Związek Niewidomych i Polska Federacja Związku Stowarzyszeń Osób Niepełnosprawnych.
Dzięki pierwszej edycji konkursu powstała publikacja „Bank dostępny”, będąca zbiorem wskazówek, jak banki mogą dostosowywać się do potrzeb osób niepełnosprawnych i starszych. Publikacja ta jest dostępna m.in. na stronach internetowych Narodowego Banku Polskiego: www.nbp.pl/Edukacja oraz serwisie www.bankdostepny.pl.
Informacja pochodzi z portalu www.niepelnosprawni.info.
Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.
Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.