Oferta dla trenerów: Narzędzia do rozwoju kompetencji miękkich studentów/ absolwentów
Polska Fundacja Ośrodków Wspomagania Rozwoju Gospodarczego „OIC Poland” z siedzibą w Lublinie zaprasza trenerów, wykładowców, nauczycieli akademickich do skorzystania z bezpłatnego pakietu narzędzi do identyfikacji, oceny i rozwoju umiejętności „horyzontalnych” młodych ludzi opracowanego w ramach projektu „From Theory to Action – ACTYouth EU” w ramach programu Erasmus+.
Projekt został zrealizowany w latach 2015-2017 przez międzynarodowe konsorcjum złożone z 5 partnerów: Eurosuccess Consulting – Lider Projektu (Cypr), Uniwersytet w Aveiro (Portugalia), Uniwersytet Europejski (Cypr), Polska Fundacja Ośrodków Wspomagania Rozwoju Gospodarczego „OIC Poland” w Lublinie, Uniwersytet Witolda Wielkiego w Kownie (Litwa).
Produkty projektu stanowią idealne uzupełnienie zasobów trenerów oraz wykładowców uczelni wyższych w zakresie rozwoju kompetencji przekrojowych studentów/absolwentów oraz tworzenia zindywidualizowanych ścieżek nauczania o treściach praktycznych i dostosowanych do potrzeb kursantów. Bezpośrednie zaangażowanie wykładowców oraz przedsiębiorców w proces tworzenia materiałów oraz narzędzi szkoleniowych w trakcie realizacji projektu pozwoliło na opracowanie produktów w oparciu o realne potrzeby i doświadczenia sektora MŚP.
Oferta szkoleniowa ActYouth zawiera:
Narzędzie ICT służy do pomiaru i oceny poziomu kompetencji przedsiębiorczych studentów/absolwentów diagnozując luki kompetencyjne i obszary wymagające poprawy. Użytkownicy narzędzia otrzymują spersonalizowaną informację zwrotną na temat poziomu swoich kompetencji oraz mocnych i słabych stron.
2. Pakiet Szkoleniowy dla trenerów/nauczycieli akademickich i uczniów/studentów
Pakiet szkoleniowy dla trenerów/nauczycieli akademickich oraz uczniów/studentów zawiera instrukcje oraz praktyczne materiały szkoleniowe, wspierające rozwój kompetencji przedsiębiorczych grupy docelowej. Materiał obejmuje 10 obszarów kompetencji: komunikacja, umiejętności interpersonalne, dokładność, zdolność adaptacyjna, odporność na stres, zarządzanie sobą w czasie, świadomość biznesowa, orientacja na klienta, zarządzanie konfliktem oraz ICT. Wszystkie moduły szkoleniowe są realizowane zgodnie z programami szkoleniowymi oferującymi przewagę zajęć praktycznych, bo ponad 80% wszystkich zajęć jest realizowana w formie ćwiczeń, pracy grupowej, dyskusji itd.
3. Gra Symulacyjno-Edukacyjna
Gra symulacyjna to innowacyjna metoda szkoleniowa, która w praktyce uczy młodych ludzi funkcjonowania w świecie biznesu oraz daje możliwość rozwoju kompetencji w symulowanym środowisku. Gra ma na celu kształtowanie kompetencji i postaw przedsiębiorczych studentów/ absolwentów, którzy planują założenie i prowadzenie własnej firmy. Uzupełnieniem gry jest podręcznik oraz instrukcja dla trenera, zawierająca wskazówki do wykorzystania gry podczas zajęć.
Powyższe narzędzia pozwalają przeprowadzić trening rozwijający kompetencje przedsiębiorcze studentów/absolwentów i jednocześnie wskazują kierunek dalszego rozwoju w odniesieniu do indywidualnych potrzeb. Materiały pełnią rolę przewodnika, w którym każdy znajdzie najistotniejsze informacje i treści ułatwiające prowadzenie pełnej ścieżki szkoleniowej od diagnozy aktualnego stanu kompetencji do przeprowadzenia działań rozwojowych z wykorzystaniem nowoczesnych metod dydaktycznych takich jak symulacyjna gra edukacyjna.