W Dzień Zdrowia Piersi Fundacja Rak’n’Roll startuje z nową kampanią „Coś do nich mam!”. Skupia się w niej na potwierdzaniu zdrowia piersi i namawia do dbania o swoje cycki, na takiej samej zasadzie jak w przypadku pielęgnacji paznokci czy cery. Zdaniem organizatorów akcji badanie USG piersi powinno być takim samym kobiecym rytuałem, jak wizyta u kosmetyczki.
u kosmetyczki.
KAMPANIA – umów się już dzisiaj na badanie USG piersi!
Kampania odbywa się głównie w Internecie a jej unikalność polega na nieoczywistej zabawie konwencją. Zainaugurowały ją liczne gwiazdy: Karolina Gilon, Ola Hamkało, Joanna Horodyńska, Joanna Jabłczyńska, Julia Kuczyńska (Maffashion), Daria Ładocha, Jessica Mercedes, Małgorzata Rozenek-Majdan, Zosia Ślotała, Julia Wieniawa, Barbara Wrońska, które za pomocą aplikacji dostępnej na Messengerze wybrały żele odpowiadające kształtom swoich piersi. 15 października, w dniu startu kampanii przypadającym na Dzień Zdrowia Piersi, pochwaliły się tym z całym światem na swoich kanałach social media. Dopiero w kolejnym kroku zdradziły, że żel tak naprawdę nie jest rewolucyjnym kosmetykiem a produktem stosowanym powszechnie w gabinetach, w których przeprowadza się USG piersi. Gwiazdy wspierając kampanię zachęciły swoje fanki do regularnego badania piersi.
Aby wziąć udział w akcji i zapisać się na badanie należy w wyszukiwarce Messengera wyszukać użytkownika o nazwie „BOOBlabla” lub zeskanować poniższy QR kod. Następnie rozpocząć rozmowę i pójść w ślady celebrytek – dobrać żel dopasowany do swoich cycków. „BOOBlabla” pomoże skontaktować się z najbliższym Gabinetem z Różową Wstążką i zapisać się na dofinansowane USG piersi. Gabinety zlokalizowane są w całej Polsce, więc każdy powinien znaleźć adres idealny dla siebie.
Każde cycki są fajne – nieważne jaki mają kształt, ważne, by były zdrowe!
Badanie USG to jeden ze sposobów potwierdzenia zdrowia piersi u młodych kobiet. Jednak większość dziewczyn nie chodzi na USG. Powód? Okazuje się, że unikają regularnych badań, bo… boją się wyniku, wstydzą się i nie akceptują własnego biustu*. Trudno jest im też przełamać barierę i pójść na badanie po raz pierwszy.
W popularnej kulturze promowany jest tylko jeden, idealny kształt piersi – okrągłych, jędrnych i przede wszystkim pełnych. Tymczasem na przysłowiowej ulicy królują inne cycki i wcale nie oznacza to, że są one gorsze. Niestety okazuje się, że większość Polek nie lubi swoich piersi, ba, są im zupełnie obojętne! Marząc o idealnym kształcie biustu zapominają, że mają fajne, w większości zdrowe i wbrew własnym kompleksom… piękne piersi.
Kobiety nieszczególnie też zajmują się swoimi cyckami – niechętnie je oglądają, nie wspominając już o dotykaniu ich. Już sama zmiana takiego zachowania mogłaby wywołać znaczącą różnicę – prowadziłaby do częstszego obcowania z nimi a w konsekwencji szybszego zauważenia ewentualnych niepożądanych zmian.
Polki traktują coroczne badanie USG jak niechciany obowiązek, o którym w ogóle nie chcą myśleć. Boją się wyniku, a ten u większości potwierdzi zdrowie! W tej kampanii celowo skupiamy się na zdrowiu piersi zamiast mówić o chorobie – mówi Joanna Rokoszewska-Łojko z Fundacji Rak'n'Roll. – Zwróćmy uwagę jakie emocje wzbudza w nas badanie, jeśli myślimy
o nim jako potwierdzeniu zdrowia, a jakie gdy idziemy, by wykryć chorobę. Tego typu działania profilaktyczne powinny być elementem dbania o siebie, tak samo oczywistym i przyjemnym jak wizyta u kosmetyczki. Badajmy piersi, by potwierdzić ich zdrowie – podkreśla.
Głównym partnerem akcji jest AVON Kontra Rak Piersi. Kampania została stworzona przez agencję DDB&Tribal przy współpracy z Facebook Creative Shop, Moodage, Big Picture, MessengerFox, Gutenberg Networks, Shootme Visual Artists i studiem Televisor, Warner Music Poland i Kayax.
*Raport „Badanie piersi”, maj 2017, przygotowany przez instytucję badawczą IzmałKowa
O Fundacji Rak’n’Roll – Wygraj Życie:
Fundacja Rak’n’Roll działa od 2009 r. Powstała z inicjatywy Magdy Prokopowicz, która po swoich doświadczeniach z chorobą onkologiczną chciała pomóc innym kobietom w podobnej sytuacji. Od początku celem fundacji była poprawa jakości życia chorych oraz tworzenie nowej jakości w sposobie mówienia o raku. Działania Fundacji inspirują do pozytywnego myślenia, dostarczają przydatnych rozwiązań, a także zmieniają wizerunek choroby w świadomości społecznej.
W ciągu 9 lat istnienia zrealizowaliśmy wiele projektów, które pomogły przełamać schemat myślenia o raku, a także pomogły wielu osobom przejść przez chorobę w lepszy, godny sposób. Działalność Fundacji opiera się na pozytywnej energii, uśmiechu i radości życia.
Źródło: Fundacja "Rak'n'Roll - Wygraj Życie"