W całej Polsce tysiące młodych ludzi i nauczycieli już od kilku lat spełnia swoje marzenia, korzystając z funduszy Unii Europejskiej. Organizują wymiany młodzieżowe, praktyki zawodowe, wyjeżdżają jako wolontariusze za granicę, prowadzą projekty dla swoich rówieśników. Towarzystwo Inicjatyw Twórczych "ę" postanowiło sprawdzić, jak po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej zmieniły się możliwości wykorzystania środków Europejskich przez młodych ludzi i nauczycieli.
Przeanalizowano setki projektów, przeprowadzono rozmowy z
koordynatorami programów europejskich, by móc z pełnym przekonaniem powiedzieć: po 1 maja 2004
młodzi ludzie i nauczyciele mają jeszcze większe szanse na zrealizowanie swych zamierzeń. Wyższe
budżety i większa ilość krajów, z którymi możemy współpracować - to najważniejsze zmiany w
programach Unii Europejskiej po naszym wstąpieniu w struktury Wspólnoty.
Towarzystwo poprosiło młodych ludzi i nauczycieli, którzy brali udział
w programach: MŁODZIEŻ, SOCRATES i LEONARDO DA VINCI, żeby powiedzieli o tym, jak realizowali swoje
projekty.
"Dla tych, którzy szukają inspiracji, zebraliśmy 100 przykładów
projektów realizowanych przez młodych. Tym, którzy chcą poznać szczegóły ubiegania się o fundusze,
proponujemy wywiady z koordynatorami programów europejskich. A w rozdziale "refleksje"
zachęcamy do poznania odpowiedzi na pytanie: dlaczego warto działać. Zapraszamy do zmierzenia się z
pięcioma europejskimi wyzwaniami: wymianą młodzieżową, wolontariatem, inicjatywami grupowymi,
praktykami zawodowymi i wymianami szkolnymi" - zachęcają twórcy Notesu.