#Neuroróżnorodni na Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
W niedzielę, 2 kwietnia, w związku ze Światowym Dniem Świadomości Autyzmu, Grodzisk Mazowiecki zalał się kolorem niebieskim w ramach kampanii społecznej #Neuroróżnorodni. Lokalna społeczność wzięła udział w spacerze po Niebieskim Parku Skarbków. Wieczorem na niebiesko zaświeciły jedne z najbardziej reprezentatywnych budynków miasta.
– Na znak solidarności z osobami neuroróżnorodnymi zorganizowaliśmy spacer i mimo niesprzyjającej pogody nasz park na chwilę zamienił się w Niebieski Park Skarbków. Dziś na niebiesko zaświeciły się też budynki w naszym mieście, Mediateka oraz Hala Widowiskowo-Sportowa CAiIS – mówi inicjatorka i liderka #Neuroróżnorodnych, Karolina Roztocka.
Głównym celem kampanii jest podniesienie społecznej świadomości nt. spektrum autyzmu, ale także obalenie mitów związanych z neuroróżnorodnością i wprowadzenie realnych zmian.
– Liczba diagnoz wzrasta z roku na rok. Dlatego tym bardziej zachęcamy, żeby dowiedzieć się więcej o ludziach, którzy otaczają nas na co dzień – opowiada Małgorzata Dłubak, organizatorka kampanii – Pomocny będzie w tym nasz „Przewodnik po neuroróżnorodności”.
Więcej o #Neuroróżnorodnych na Facebooku organizatora.
O kampanii społecznej
Kampania społeczna #Neuroróżnorodni realizowana przez Przedszkole SOSENKI z Grodziska Mazowieckiego pod Honorowym Patronatem Burmistrza Gminy Grodzisk Mazowiecki. Głównym celem jest podniesienie świadomości społecznej na temat spektrum autyzmu, w tym Zespołu Aspergera wśród lokalnej społeczności. Zadaniem #Neuroróżnorodnych jest wprowadzenie realnych zmian w gminie, które będą realizowane poprzez działania kampanii.
Inicjatorką i liderką Neuroróżnorodnych jest Karolina Roztocka – PR-owiec i działaczka społeczna. Organizatorem Przedszkole SOSENKI – placówka realizującą założeniaedukacji włączającej, zapewniającą edukację i wychowanie wszystkim dzieciom, niezależnie od ich poziomu rozwoju psychofizycznego oraz zdolności. Kampania została objęta Honorowym Patronatem Burmistrza Grodziska Mazowieckiego.
Źródło: Kampania społeczna #Neuroróżnorodni