Muzeum Historii Kobiet rozpoczyna współpracę z agencją FleishmanHillard Polska
Fundacja Muzeum Historii Kobiet rozpoczyna współpracę z agencją FleishmanHillard w zakresie komunikacji. Podpisane porozumienie zakłada wsparcie pro bono działań Fundacji popularyzujących rolę i znaczenie kobiet w historii Polski, edukację w obrębie równości płci i inkluzywnego języka oraz budowę stacjonarnego Muzeum Historii Kobiet w Polsce.
Fundacja Muzeum Historii Kobiet została założona przez naukowczynie i aktywistki reprezentujące różne dziedziny działalności społecznej. Misją Fundacji jest opowiadanie historii w sposób sprawiedliwy i włączający, a co za tym idzie przywracający należyte miejsce kobietom pomijanym w nauczaniu i upamiętnianiu historii. Współpraca z agencją FleishmanHillard ma pomóc osiągnąć cele wyznaczone przez Fundację, w tym dotrzeć do szerszego grona odbiorczyń i odbiorców inicjatywy.
Od powstania Fundacji w 2021 r., inicjatorki Muzeum Historii Kobiet stale realizują projekty upowszechniające herstorie i edukację polskiego społeczeństwa w zakresie roli i dziedzictwa kobiet. Współpracują z biznesem, samorządami, organizacjami pozarządowymi i szkołami w obszarze wyrównania narracji dotyczącej kobiet i mężczyzn w historii Polski.
Wśród dotychczasowych projektów znalazły się, m. in. Baza Historii Kobiet zawierająca biogramy zasłużonych Polek, podręcznik-poradnik „Herstoria Stosowana” przeznaczony dla edukatorek i edukatorów, gra edukacyjna „Herstorie”, badanie „Edukacja Herstoryczna” na temat potrzeb w zakresie nauczania o kobietach w polskich szkołach.
Fundacja współtworzy też od 2023 roku kampanię społeczną „HERSTORY” by History Channel, której kolejny finał – aukcja dzieł polskich artystek – odbędzie się w listopadzie tego roku w Desa Unicum, a dochód z niej wesprze projekt budowy Muzeum.
Anna Kowalczyk, wiceprezeska i fundatorka Fundacji Muzeum Historii Kobiet zauważa:– Wizja budowy Muzeum Historii Kobiet porywa! Kolejne osoby i instytucje chcą włączać się we wspólną pracę na rzecz zmiany społecznej, do jakiej przyczynia się znajomość i celebrowanie dokonań kobiet, o których przez wieki milczano. Cieszymy się, że agencja Fleishman Hillard Polska będzie nas wspierać w tych działaniach, bo dzieje naszych przodkiń zasługują na to, by znał je każdy Polak i każda Polka. Wierzymy, że z takim wsparciem o projekcie Muzeum Historii Kobiet usłyszy w Polsce jeszcze więcej osób.
Dla FleishmanHillard nawiązanie współpracy z Fundacją Muzeum Historii Kobiet jest kolejnym krokiem w konsekwentnym dążeniu do popularyzacji zróżnicowania, równości i włączenia społecznego. Wcześniej, we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz pod patronatem Rzecznika Praw Obywatelskich i Rady Języka Polskiego, zespół FleishmanHillard opracował Poradnik: Jak mówić i pisać o grupach mniejszościowych, organizował webinary na temat inkluzywnego języka oraz inkluzywnej rekrutacji. W sierpniu tego roku po raz kolejny zespół FleishmanHillard wsparł organizatorów Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka. Mistrzostwa zostały rozegrane na Stadionie Miejskim Legia Warszawa, gdzie zmierzyły się ze sobą 24 reprezentacje dzieci z domów dziecka z całego globu. Reprezentacja Polski wywalczyła srebro, złoto otrzymała drużyna z Bośni i Hercegowiny, a brąz trafił w ręce młodych piłkarzy z Ukrainy.
Wojciech Waglowski, General Manager FleishmanHillard Polska podkreśla: – Partnerstwo z Fundacją Muzeum Historii Kobiet wpisuje się idealnie w projekty pro bono, w które angażuje się FleishmanHillard Polska. Wspieranie równego i inkluzywnego języka w polskiej debacie publicznej jest nam bliskie od lat, a inicjatywa przywrócenia kobietom należytego im miejsca tak w historii naszego kraju, jak i budowaniu jego przyszłości mocno rezonuje w naszym zróżnicowanym zespole. Jestem więc przekonany, że nasza współpraca przyniesie pozytywne efekty nie tylko dla obu stron naszego partnerstwa, ale również przełoży się na rzecz wzmacniania idei społeczeństwa włączającego. Wierzymy, że nasze doświadczenie, ekspertyza i relacje z różnymi interesariuszami pozwolą przyspieszyć realizację celów Fundacji Muzeum Historii Kobiet i pomogą w powstaniu stacjonarnego Muzeum.
O Fundacji Muzeum Historii Kobiet
Fundacja Muzeum Historii Kobiet została powołana, by urzeczywistnić projekt powstania Muzeum Historii Kobiet w Polsce jako nowoczesnej placówki kulturalno-edukacyjnej oraz naukowo-badawczej. Fundacja na drodze do tego celu prowadzi wszechstronną działalność edukacyjną oraz szeroko zakrojony fundraising. Misją Fundacji MHK jest opowiadanie historii w sposób sprawiedliwy i włączający, z uwzględnieniem roli i potencjału dziewcząt i kobiet wczoraj i dziś, a także działania służące wyeliminowaniu dyskryminacji ze względu na płeć. Fundatorkami Fundacji są naukowczynie, aktywistki, trenerki i twórczynie prof. Iwona Chmura-Rutkowska, Katarzyna Dworaczyk, prof. Edyta Głowacka-Sobiech, dr Anna Jankowiak, dr Agnieszka Jankowiak-Maik, Paulina Kirschke, Agata Kominiak i Anna Kowalczyk. Więcej informacji o Fundacji jest dostępne na stronie internetowej historiakobiet.org.
O FleishmanHillard Polska
Agencja FleishmanHillard Polska powstała w 2003 r. i jest częścią międzynarodowej agencji FleishmanHillard założonej w Stanach Zjednoczonych w 1946 r. W Polsce zatrudnia 50 osób i szczyci się długoterminową współpracą z klientami. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i Public Affairs, komunikacji konsumenckiej i współpracy z influencerami oraz komunikacji w ochronie zdrowia. Pomaga swoim klientom w dążeniu do realizacji celów środowiskowych w pełni korzystając z odnawialnych źródeł energii oraz prowadząc działania zgodnie z normą środowiskową ISO14000.
Źródło: Fundacja Muzeum Historii Kobiet