Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
21 listopada 2002 roku w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja programu 'Moja szkoła w Unii Europejskiej'. Przybyli goście, Danuta Huebner i Krystyna Łybacka, przybliżyli cele i zasady programu, a także ocenili stopień przygotowania polskiej edukacji i uczniów do integracji z UE.
21 listopada 2002 roku w Warszawie, w XIV Liceum Ogólnokształcącym im. Stanisława Staszica, odbyła się uroczysta inauguracja programu ‘Moja szkoła w Unii Europejskiej’. Jego istotą jest przeprowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych na temat procesu integracji europejskiej, warunków członkostwa Polski w UE oraz funkcjonowaniu Unii Europejskiej wśród młodzieży gimnazjalnej i licealnej. Inicjatorem tych działań są obok Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Gazeta Wyborcza oraz portal Gazeta.pl.
Akcja ‘Moja szkoła w Unii Europejskiej’ ma, o czym mówiła minister Danuta Huebner, na celu zachęcenie młodzieży do aktywnego udziału w procesie informowania o UE, a także późniejszego kreowania wspólnego życia w Unii, której rozszerzenie tak naprawdę jest najbardziej atrakcyjne i skierowane szczególnie dla dzisiejszego młodego pokolenia. Pomysł został już przez młodych podjęty, o czym świadczy fakt, iż konferencja została zorganizowana z inicjatywy samych uczniów XIV LO i jej dyrektor Reginy Rewiny-Lewkowicz. Pozytywne cechy u polskiej młodzieży zauważyła także obecna na spotkaniu minister oświaty Krystyna Łybacka, która nie wahała się powiedzieć, myśląc o audytorium, że ‘jesteśmy gotowi zmierzyć się z rówieśnikami z Unii’. Oceniła ponadto poziom polskiego procesu kształcenia jako wysoki i konkurencyjny wobec krajów unijnych.
Omawiając program, minister Huebner zaakcentowała atrakcyjność jego poszczególnych elementów. Pierwszy etap pod nazwą ‘Obserwujemy szczyt w Kopenhadze’ zakłada, że młodzież zaangażuje się w obserwacje grudniowego szczytu UE, zanalizuje wydarzenia i pokusi się o swoje własne spontaniczne komentarze na jego temat. Drugim etapem ma być klasyczna akcja informacyjna o UE prowadzona w szkołach, z tą różnicą jednak, iż ma być ona prowadzona przez samych uczniów z pomocą jedynie nauczycieli. Tych ostatnich zaś tyczy się kolejny element programu, który zakłada ogólnopolskie szkolenia dla pedagogów na temat systemu edukacji w UE, młodzieży i kształcenia obywatelskiego.
Etapem wieńczącym cały program ma być przeprowadzenie ‘ogólnoszkolnego’ referendum w sprawie akcesji Polski do UE, które przeprowadzone zostanie w placówkach edukacyjnych biorących udział w projekcie. Wyniki, potraktowane poważnie, zostaną uroczyście ogłoszone w Dniu Europy.
Ponadto dla szkół zaangażowanych w cykl wydarzeń pod hasłem ‘Moja szkoła w Unii Europejskiej’ planowane jest zorganizowanie konkursu na najlepsze sprawozdanie z realizacji projektu. Nagrodą główną będzie wyjazd zwycięskiej ekipy do Brukseli.
Na koniec konferencji minister Huebner pokrótce przedstawiła polską drogę do UE, a także odpowiadała na często trudne pytania licealistów. Podkreśliła jeszcze raz wagę projektu, uwypuklając jednocześnie jego najważniejszy cel, jakim jest kształcenie młodzieży i modelowanie jej postawy obywatelskiej.
Więcej informacji dla chętnych do wzięcia udziału w programie ‘Moja szkoła w Unii Europejskiej’ na stronie internetowej www.mojaszkola.org.pl.
Akcja ‘Moja szkoła w Unii Europejskiej’ ma, o czym mówiła minister Danuta Huebner, na celu zachęcenie młodzieży do aktywnego udziału w procesie informowania o UE, a także późniejszego kreowania wspólnego życia w Unii, której rozszerzenie tak naprawdę jest najbardziej atrakcyjne i skierowane szczególnie dla dzisiejszego młodego pokolenia. Pomysł został już przez młodych podjęty, o czym świadczy fakt, iż konferencja została zorganizowana z inicjatywy samych uczniów XIV LO i jej dyrektor Reginy Rewiny-Lewkowicz. Pozytywne cechy u polskiej młodzieży zauważyła także obecna na spotkaniu minister oświaty Krystyna Łybacka, która nie wahała się powiedzieć, myśląc o audytorium, że ‘jesteśmy gotowi zmierzyć się z rówieśnikami z Unii’. Oceniła ponadto poziom polskiego procesu kształcenia jako wysoki i konkurencyjny wobec krajów unijnych.
Omawiając program, minister Huebner zaakcentowała atrakcyjność jego poszczególnych elementów. Pierwszy etap pod nazwą ‘Obserwujemy szczyt w Kopenhadze’ zakłada, że młodzież zaangażuje się w obserwacje grudniowego szczytu UE, zanalizuje wydarzenia i pokusi się o swoje własne spontaniczne komentarze na jego temat. Drugim etapem ma być klasyczna akcja informacyjna o UE prowadzona w szkołach, z tą różnicą jednak, iż ma być ona prowadzona przez samych uczniów z pomocą jedynie nauczycieli. Tych ostatnich zaś tyczy się kolejny element programu, który zakłada ogólnopolskie szkolenia dla pedagogów na temat systemu edukacji w UE, młodzieży i kształcenia obywatelskiego.
Etapem wieńczącym cały program ma być przeprowadzenie ‘ogólnoszkolnego’ referendum w sprawie akcesji Polski do UE, które przeprowadzone zostanie w placówkach edukacyjnych biorących udział w projekcie. Wyniki, potraktowane poważnie, zostaną uroczyście ogłoszone w Dniu Europy.
Ponadto dla szkół zaangażowanych w cykl wydarzeń pod hasłem ‘Moja szkoła w Unii Europejskiej’ planowane jest zorganizowanie konkursu na najlepsze sprawozdanie z realizacji projektu. Nagrodą główną będzie wyjazd zwycięskiej ekipy do Brukseli.
Na koniec konferencji minister Huebner pokrótce przedstawiła polską drogę do UE, a także odpowiadała na często trudne pytania licealistów. Podkreśliła jeszcze raz wagę projektu, uwypuklając jednocześnie jego najważniejszy cel, jakim jest kształcenie młodzieży i modelowanie jej postawy obywatelskiej.
Więcej informacji dla chętnych do wzięcia udziału w programie ‘Moja szkoła w Unii Europejskiej’ na stronie internetowej www.mojaszkola.org.pl.
Źródło: inf. własna
Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.
Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.