Mentoring, innowacyjność, przywództwo. Stawiamy na rozwój młodych polskich przedsiębiorczyń
Od 17 do 26 listopada 14 kobiet-liderek będzie mogło rozwijać swoje kompetencje u boku mentorek. Po raz czwarty rusza program, którego podstawą jest idea mentoringu jako najlepszej metody rozwoju osobistego. W tym roku, polski oddział Vital Voices Global Partnership, organizacji non profit założonej przez Hillary Clinton i Madeleine Albright wesprze właścicielki prężnie rozwijających się młodych firm.
Dodatkowo jest też jeszcze jedna kwestia, która nadal utrudnia kobietom prowadzenie firmy – to potencjalne obciążenie obowiązkami domowymi, w tym dziećmi, które wymagają zaangażowania i czasu. Mimo to a może właśnie ze względu na konieczność sprawnego łączenia życia zawodowego i prywatnego, młode kobiety są doskonale zorganizowane i lepiej sobie radzą.
W przeszłości, właśnie sfera domowa była polem doświadczalnym przedsiębiorczości młodych kobiet a czerpanie wiedzy od osób doświadczonych, najczęściej członków rodziny, było elementem życia społecznego. Rozwój cywilizacji – choć umożliwił dostęp do edukacji instytucjonalnej - zahamował proces rozwoju relacji osobistych i spowodował potrzebę szukania wsparcia w inny sposób. Mentoring stał się optymalną metodą transferu doświadczeń dla przedsiębiorczych pań.
- listopada ruszamy. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne dla naszej gospodarki jest inwestowanie we właścicielki małych i średnich przedsiębiorstw. To najlepsza inwestycja. Dlatego też, staramy się tak stworzyć nasz program aby jak najlepiej sprostał ich potrzebom, wzmocnił ich kompetencje przywódcze i wiedzę biznesową - mówi Agnieszka Bilińska, CEO Vital Voices Poland.
*
Optymizm, wizja rozwoju firmy i olbrzymia energia to wspólne cechy 14 właścicielek firm wyłonionych podczas selekcji do tegorocznego programu Vital Voices. Każda z nich ma niezwykłą historię za sobą i jest otwarta na czerpanie z zasobów intelektualnych doświadczonych kobiet o predyspozycjach przywódczych, by wzmocnić swą determinację.
Aby zakwalifikować się do programu, kandydatki musiały przede wszystkim wykazać się przedsiębiorczością. Podstawowe kryteria naboru to:
- posiadanie własnej firmy lub zarządzanie organizacją pozarządową przez dwa lata
- silna motywacja do rozwoju swojego potencjału przywódczego,
- znajomość języka angielskiego,
- udokumentowana działalność pro bono była dodatkowym atutem.
– Wierzę, że dzięki naszemu programowi rośnie w Polsce ilość silnych, kompetentnych i dzielących się swymi doświadczeniami liderek. Chcemy, by głosy kobiet były ważne i donośne, by miały one większy wpływ na poprawę życia społeczeństw na całym świecie – mówi dr Daria Gołębiowska-Tataj, Prezes Vital Voices Chapter Poland.
Vital Voices Poland jest częścią organizacji Vital Voices Global Partnership, założonej w Stanach Zjednoczonych przez Hillary Clinton i Madeleine Albright. Na czele polskiego oddziału Vital Voices stoją dr Daria Gołębiowska-Tataj oraz specjalistka w dziedzinie mentoringu, Agnieszka Bilińska – CEO Vital Voices Poland. Globalna działalność Vital Voices poszerza się z każdym dniem. Obecnie organizacja działa na rzecz kobiet w Afryce, Azji, Europie, Ameryce Łacińskiej i Północnej, na Karaibach i na Bliskim Wschodzie. Zakres inicjatyw podejmowanych przez Vital Voices zależy od potrzeb danego kraju. Sieć Vital Voices tworzą najbardziej wpływowe kobiety świata, kandydatki na prezydentów państw, ministrowie, szefowe globalnych korporacji oraz te kobiety, które aspirują do bycia liderkami w swoich lokalnych społecznościach.
Partnerami IV edycji programu Vital Voices Poland są Ambasada Stanów Zjednoczonych w Warszawie oraz firmy Altkom i KR Group. Program dofinansowany też został przez Fundację Kronenberga działającej przy Citibanku.
Źródło: Vital Voices Poland