Jak powstaje nowa firma, to początkowo jest malutka, każdy wydatek jest zbyt wielki, każda wypływająca z firmy złotówka jest starannie oglądana na wszystkie strony. Dość często za „siedzibę” firmy służy adres domowy, a biuro to półka w regale obok telewizora. Szybko okazuje się, że takie rozwiązanie sprawia wiele kłopotów, stawia ograniczenia a czasem wręcz uniemożliwia sprawne funkcjonowanie. I tu pojawia się coworking.
Coworking, czyli biuro do wynajęcia. I nie chodzi tu o możliwość wynajęcia pokoju i wstawienie doń biurka, szafek na dokumenty i podłączenie telefonu i Internetu – bo to można znaleźć wszędzie. Coworking to biuro z obsługą, sekretariatem, pokojem w którym można spotkać się z klientem. To miejsce, w którym odbędziemy – jeśli jest taka potrzeba – szkolenie dla kilkunastu osób. Wszystko uzupełnione możliwością skorzystania z urządzeń niezbędnych do zapewnienia poziomu odpowiedniego dla dzisiejszych wymagań i oczekiwań.
Jednym słowem zamiast wydawać pieniądze na: wynajmowanie pomieszczenia, zakup mebli, komputerów, telefonów, kopiarki, rzutnika, ekspresu do kawy, zamiast zatrudniać sekretarkę i zamiast tracić czas na szereg prac organizacyjnych – wystarczy znaleźć swoje miejsce biznesowe w firmie coworkingowej, która to wszystko zapewni za znacznie mniejsze pieniądze. Ponadto podpowie gdzie znaleźć godnego zaufania księgowego, prawnika, doradcę biznesowego czy zapewni szkolenia BHP. Czyli zdejmie bagaż całej biurowej otoczki, która często jest całkowicie obca dla przedsiębiorcy.
Centra coworkingowe znajdują się już we wszystkich większych miastach. W Łodzi również, choć nie można jeszcze mówić o nasyceniu rynku tych usług, co postanowiły wykorzystać założycielki LOCUS Spółdzielni Socjalnej – czyli nowego BIURA COWORKINGOWEGO w Łodzi. Sześć zaprzyjaźnionych młodych kobiet podjęło wyzwanie zmierzenia się z samodzielnym prowadzeniem działalności gospodarczej.
W swojej wizji przyszłej firmy wyszły od coworkingu w pierwotnej postaci, czyli wynajmowania miejsc do pracy dla tzw. freelancerów – osób, które są dość luźno związane ze stałym miejscem i godzinami pracy. Dostrzegając jednak niszę na rynku tego typu usług w Łodzi poszły o krok dalej i stworzyły miejsce do pracy, spotkań, szkoleń, prezentacji, mikrokonferencji i innego rodzaju aktywności dla zespołów biznesowych, oraz obsługi małych firm, których albo nie stać na własny biurowiec, albo takich które jedynie od czasu do czasu potrzebują biurowego zaplecza.
Okazało się, że idealną formułą dla realizacji ich planów jest spółdzielnia socjalna, w której jednoczą się potencjały osobowe, a nie zasoby finansowe (których dziewczyny po prostu nie miały). Jednak pieniądze są potrzebne. Aby urzeczywistnić swe marzenia musiały zdobyć odpowiednie zaplecze finansowe, co udało się dzięki udziałowi w projekcie "OWES - wsparcie spółdzielczości socjalnej, modele rozwoju ES" współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanym przez Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich OPUS.
I wreszcie po kilku miesiącach, przy wsparciu Unii Europejskiej, licznego grona przyjaciół i znajomych oraz rodzin, przy wkładzie własnym: zapału, pracy, pomysłów i marzeń – byłe bezrobotne stają się bizneswoman. Ich współpracownicy-Klienci mogą być pewni tego, że dopilnują aby ich zamierzenia i marzenia też się spełniły. Przecież to coworking – czyli współpraca.
Więcej informacji na temat LOCUS BIURA COWORKINGOWEGO z przyjemnością udzieli Aleksandra Chołuj – a.choluj@locus.lodz.pl, 793378080.
Źródło: LOCUS Spółdzielnia Socjalna