Miasto Łódź jako jedna z 16 gmin w Polsce weźmie udział w projekcie „Od partnerstwa do kooperacji”. W ramach projektu wypróbowane zostanie jedno z innowacyjnych narzędzi w zleceniu zadania organizacjom pozarządowym. Przewidziane są również szkolenia, spotkania informacyjne wzmacniające merytorycznie pracowników Urzędu Miasta Łodzi z zakresu kontraktowania usług społecznych.
Wiele samorządów przekazuje zadania do realizacji organizacjom pozarządowym, lecz wciąż zastanawia się, w jaki sposób zrobić to prawidłowo, jak pogodzić interes gminy i organizacji. W ramach projektu „Od partnerstwa do kooperacji” będzie można wypróbować nowy model kontraktowania usług społecznych przez administrację publiczną, tak by podnieść efektywność realizacji tych usług.
W ramach projektu Miasto Łódź będzie chciało wypróbować jeden z rekomendowanych trybów kontraktowania zadania w roku 2015. W tym celu przeanalizujemy dotychczasową formułę zlecenia wybranych zadań i wskażemy obszar, gdzie naszym zdaniem, warto wypróbować innowacyjny model zlecenia. Dokonując wyboru zadania Miasto będzie mogło liczyć na pomoc doradczą zapewnioną przez autorów projektu. Dodatkowo, ze środków budżetu projektu sfinansowana zostanie ekspertyza dotycząca zlecenia wybranego zadania. Dzięki temu sprawdzona zostanie m.in. efektywność ekonomiczna i społeczna trybu zlecenia zadania, a także opracowany zostanie standard jego realizacji.
Projekt PI „Od partnerstwa do kooperacji” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Autorami projektu jest Centrum Inicjatyw Obywatelskich – organizacja pozarządowa ze Słupska wraz z Partnerami: Gminą Miastem Ustka i Uniwersytetem Warszawskim. Projekt realizowany jest w okresie od 1 listopada 2012 do 30 czerwca 2015 roku.
Źródło: inf. własna lodzkie.ngo.pl