Imienną kartę parkingową można otrzymać tylko na podstawie orzeczenia wydanego przez Powiatowy lub Miejski Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności i tylko na określony okres.
Od miesiąca obowiązuje ustawa z dnia 23 października 2013 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, wprowadzająca nowe przepisy dotyczące wydawania kart parkingowych. Zmiany mają służyć wyeliminowaniu przypadków posługiwania się fałszywymi kartami parkingowymi i zajmowania miejsc przeznaczonych dla niepełnosprawnych.
Imienną kartę parkingową można otrzymać tylko na podstawie orzeczenia wydanego przez Powiatowy lub Miejski Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności i tylko na określony okres, a nie jak dotąd – bezterminowo.
Ustawa tworzy centralną ewidencję posiadaczy kart parkingowych w ramach Centralnej Ewidencji Pojazdów i Centralnej Ewidencji Kierowców. Informacje będą usuwane z bazy po 3 latach od upływu ważności karty (system ten zacznie funkcjonować od 4 stycznia 2016 r.). Posługiwanie się kartą parkingową przez osobę nieuprawnioną będzie karane grzywną do 2.000 zł.
Ustawa określa też minimalną liczbę miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych w zależności od ogólnej liczby tych miejsc.
Więcej:
Pobierz
-
201409251706080501
1012711_201409251706080501 ・38.72 kB