Kampania 60+, która zrzesza środowiska i organizacje wspierające seniorów, z inicjatywy Programu 60+ uruchomiła portal internetowy zawierający ogólnopolską bazę wydarzeń adresowanych do osób starszych. Każda organizacja działająca na rzecz seniorów może nieodpłatnie poinformować o swoich planach za pośrednictwem witryny www.bankaktywnosci.pl.
Bank Aktywności Seniorskich (BAS) to pierwsza ogólnopolska platforma, która gromadzi i udostępnia informacje na temat inicjatyw tworzonych z myślą o osobach starszych. Zawiera pogrupowane tematycznie, czytelne opisy wydarzeń w poszczególnych województwach (m.in. kategorie „ZDROWIE”, „PASJE”, „PRACA I EDUKACJA”, „SPORT” oraz „PRAWO I FINANSE”). Umożliwia także łatwe wyszukiwanie interesujących użytkownika aktywności na podstawie słów kluczowych. Mapa towarzysząca poszczególnym wydarzeniom pozwala odnajdować miejsca, w których dzieje się coś istotnego dla osób starszych. Strona została stworzona w zgodzie z najlepszymi praktykami dotyczącymi projektowania witryn dla seniorów.
Informacje o instytucjach skupionych w serwisie pomogą organizatorom pokazać, ile podmiotów podejmuje w Polsce tematy związane z życiem osób starszych. – To swoisty „spis powszechny” organizacji proseniorskich, szansa na oszacowanie siły i potrzeb związanych z wspieraniem seniorów w Polsce, a także zachęta i okazja do realizacji wspólnych projektów, ale przede wszystkim – gremialny powód do dumy – dodaje Małgorzata Marchewka.
Najciekawsze wydarzenia z Banku Aktywności Seniorskich będą prezentowane na łamach drukowanego Magazynu 60+, który jest patronem medialnym Kampanii 60+.
O Kampanii 60+
W Polsce funkcjonuje wiele podmiotów wspierających i realizujących potrzeby osób starszych w różnych obszarach ich aktywności. Powołana z inicjatywy Programu 60+ Kampania społeczno-edukacyjna na rzecz osób 60+ zrzesza instytucje i organizacje statutowo zaangażowane w poprawę bytu seniorów. Partnerami Kampanii są Caritas Polska, Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów, Ogólnopolska Federacja Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku oraz Związek Powiatów Polskich. Honorowymi Patronami Kampanii są Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny.
Nadrzędnym dążeniem organizatorów i partnerów Kampanii jest edukacja seniorów na temat ich praw i dostępu do wiedzy z zakresu lepszego życia. W dłuższej perspektywie celem będzie zainicjowanie powszechnej debaty nad sytuacją seniorów w Polsce. Misją zrzeszonych podmiotów jest inspirowanie i wspólne przewodzenie dyskusji na temat wprowadzenia niezbędnych zmian świadomościowych, które pomogą rozwiązywać problemy osób starszych.
W ramach Kampanii wspierane będą rozwiązania i praktyki uwzględniające uwarunkowania psychofizyczne osób starszych, zmierzające do podniesienia komfortu ich życia.
Źródło: inf. prasowa