Wydany niedawno raport 2016 Benchmark Study wyróżnia ostatnie non profitowe trendy i strategie, które przyciągały wzrok przez ostatnie 10 lat. Na podsumowanie złożyło się 105 organizacji non profit, różnych rozmiarów i z różnych sektorów.
Przeanalizowano 2,8 miliarda wiadomości email, wysłanych do 69 milionów subskrybentów, 481 milionów dolarów dotacji online z ponad 13 milionów podarunków i aż 8,2 miliona działań adwokatów.
Całkiem nieźle, prawda? Tym, którzy nie mają czasu przeczytać całego raportu (polecamy jednak to zrobić) postaramy się streścić najważniejsze jego punkty.
- Aż 13% internetowych datków pochodzi z urządzeń mobilnych – jest to liczba, która dobrze odzwierciedla preferencje użytkowników i wzrost wykorzystania praktyk sfery mobilnej przez organizacje non profit.
- Na każde 1000 subskrybentów, fanów, organizacje non profit mają 355 fanów na Facebooku, 132 śledzących na Twitterze i 19 na Instagramie. W 2006 roku liczby te wynosiły odpowiednio – zero, zero i… zero. Facebook był ograniczony do adresu .edu, Twitter miał zaraz startować, a założyciele Instagrama byli wciąż na studiach.
- Organizacje wrzucają posty na FB przeciętnie 1,3 razy dziennie, a tweetują średnio 3,8 razy dziennie.
- NGO zainwestowały 0,04 dolara z każdego jednego zarobionego w Internecie. To może nie wydaje się dużo, ale biorąc pod uwagę, że ogólny profit organizacji wzrósł o 19% w zeszłym roku, to można wysnuć wniosek, że cyfrowa reklama to bardzo ważny rynek do kupna, konwersji i utrzymania.
- Zwiększyła się też częstotliwość wysyłania wiadomości email. Badania pokazały, że średnio organizacja wysyłała jednemu subskrybentowi 49 wiadomości email w 2015 roku.
- Przeciętnie około 24% subskrybentów jest uważanych za nieaktywnych. Wysyłanie im mniejszej ilości wiadomości spowoduje obniżenie statystyk ich odbicia z klienta pocztowego fanów, zmniejszy też ilość odchodzących subskrybentów.
- Miesięczne wpłaty stanowią 17% wszystkich wpłat online. Ilość miesięcznych wpłat rośnie szybciej, niż wpłaty jednorazowe i procentowo stanowią 24% dla cyklicznych i 18% dla jednorazowych.
- Dla każdego tysiąca dostarczonych wiadomości, organizacja zebrały 44 dolary.
Wiadomo, że wiedza o trendach może być użyteczna. Użyteczna nie jest za to obsesja na punkcie marnych danych. Skoncentrujcie się na zaangażowaniu, zebraniu jak największej liczby darczyńców, przenoszeniu ich wyżej na drabinie zaangażowania, tak aby stali się połączoną społecznością, oraz na sprawdzaniu, co dokładnie daje kopa Waszej organizacji. Wasze potrzeby nigdy nie będą identyczne z potrzebami innych organizacji non profit.
Źródło: Network for Good
Źródło: technologie.ngo.pl