Nowocześnie? Zgodnie z europejskimi trendami? Aktywnie? Wykorzystując różnorodne zasoby? Pod adresem portal.bycprzedsiebiorczym.pl dostępny jest już innowacyjny program nauczania przedsiębiorczości wraz z zestawem narzędzi dydaktycznych. Rozwiązanie otrzymało bardzo dobre rekomendacje ekspertów MEN. Jest dostępne bezpłatnie dla wszystkich szkół w Polsce. Nie wymaga żadnych zmian organizacyjno-prawnych do wdrożenia na lekcjach.
Jak skutecznie uczyć podstaw przedsiębiorczości?
Nowocześnie? Zgodnie z europejskimi trendami? Aktywnie? Wykorzystując różnorodne zasoby?
Pod adresem portal.bycprzedsiebiorczym.pl dostępny jest już innowacyjny program nauczania przedsiębiorczości wraz z zestawem narzędzi dydaktycznych. Rozwiązanie otrzymało bardzo dobre rekomendacje ekspertów MEN. Jest dostępne bezpłatnie dla wszystkich szkół w Polsce. Nie wymaga żadnych zmian organizacyjno – prawnych do wdrożenia na lekcjach.
Komplet – program nauczania wraz z zestawem narzędzi dydaktycznych do nauczania podstaw przedsiębiorczości pt. „Być przedsiębiorczym” to innowacyjne rozwiązanie wypracowane w ramach projektu „Być przedsiębiorczym – nauka przez działanie. Innowacyjny program nauczania przedsiębiorczości w szkołach ponadgimnazjalnych” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Człowiek – najlepsza inwestycja”.
To wspólne dzieło jest wynikiem współpracy trzech partnerów: eduintegrator.pl (dawniej pwn.pl) - spółki działającej w branży multimediów dla edukacji, należącej do Grupy PWN; Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - wiodącej uczelni ekonomicznej w Polsce oraz Wirtschaftsuniversität Wien (Uniwersytetu Ekonomicznego w Wiedniu) – uznawanego za jeden z najlepszych uniwersytetów ekonomicznych w krajach niemieckojęzycznych, jednego z nielicznych szkolących dydaktyków w zakresie przedmiotów ekonomicznych.
W skład rozwiązania wchodzą:
- innowacyjny program nauczania podstaw przedsiębiorczości - zgodny z nową podstawą programową. Innowacyjność rozwiązania obecna jest na płaszczyźnie programowej i metodycznej i oferuje nauczycielkom/nauczycielom wysoki poziom elastyczności i indywidualizacji. Produkt wykorzystuje nowoczesne technologie oraz interaktywne narzędzia. Jednym z nich jest e-book dla ucznia/uczenicy – wpisany do rejestru podręczników szkolnych Ministerstwa Edukacji Narodowej/numer dopuszczenia 668/e/2013. Korzystanie z rozwiązania jest łatwe, gdyż produkt udostępniono poprzez przeglądarkę internetową.
- produkt dostępny jest dla każdego typu szkoły: LO, T, ZSZ oraz dla uczniów/uczennic o różnych poziomach uzdolnień;
- propozycja nie ogranicza się tylko do samego innowacyjnego programu, ale w połączeniu z bogatą obudową – zestawem narzędzi, umieszczonym na portalu wymiany wiedzy – www.portal.bycprzedsiebiorczym.pl, stanowi kompleksowe, gotowe do wdrożenia rozwiązanie.
- e-book dla ucznia/uczennicy – wpisany do rejestru podręczników szkolnych Ministerstwa Edukacji Narodowej/numer dopuszczenia 668/e/2013 - zawiera treści prezentowane w ciekawy i interaktywny sposób. Do wykorzystania na lekcji podczas pracy z całą klasą oraz indywidualnie – przez uczniów/uczennice po zajęciach lekcyjnych.
- poradnik metodyczny dla nauczyciela/ki – zawierający scenariusze lekcji obejmujące szczegółowe wskazówki i przykłady do przeprowadzenia poszczególnych tematów, ułatwiające organizację lekcji według nowej podstawy programowej. Poszczególne propozycje lekcji oferują możliwość wyboru spośród szerokiego zestawu metod aktywizujących (ćwiczenia, studium przypadku, gry dydaktyczne).
- e-zeszyt ćwiczeń dla ucznia/uczennicy - zawierający zestawy zadań do kolejnych tematów. Materiał przeznaczony jest dla nauczycieli/ek do pracy z uczniami w trakcie lekcji i programowania ewentualnych prac domowych. Materiał dostępny w formie elektronicznej daje możliwości uatrakcyjnienia lekcji (np. krzyżówki, quizy, itp.).
- prezentacje multimedialne do poszczególnych jednostek lekcyjnych – gotowe prezentacje, które za pomocą czytelnej i nowoczesnej grafiki ilustrują nawet najtrudniejsze zagadnienia. Prezentacje zawierają interaktywne plansze podsumowujące dany temat.
- gry kierownicze i symulacje biznesowe – kierując się zasadą praktyka zamiast teorii, użytkownicy portalu znajdą wśród jego zasobów 3 gry kierownicze/symulacje biznesowe („Małe przedsiębiorstwo produkcyjne”, „Inwestor”, „E-kariera”);
- e-baza przedsiębiorczości – narzędzie umożliwiające przygotowywanie i prezentowanie na tablicy multimedialnej indywidualnych scenariuszy i prezentacji, na bazie multimedialnych zasobów encyklopedycznych - treści, rysunków, filmów, tabel, zdjęć, artykułów itp.
- zestaw 10 wzorcowych projektów edukacyjnych - propozycja projektów dla grup uczniowskich pracujących pod okiem nauczyciela/nauczycielki. Według wyników badań i analiz europejskich jedna z najskuteczniejszych form kształtowania postaw przedsiębiorczych w procesie nauki podstaw przedsiębiorczości. Projekty angażują uczniów/uczennice w realne przedsięwzięcia, stawiające przed nimi atrakcyjne i rozwijające wyzwania.
Program „Być przedsiębiorczym” wraz z zestawem narzędzi zawartych w portalu wymiany wiedzy został przetestowany i pilotażowo wdrożony w 30 szkołach ponadgimnazjalnych – liceach, technikach i szkołach zawodowych.
Większość nauczycielek/nauczycieli oceniło zaproponowane narzędzia bardzo pozytywnie.
Program jest przyjazny dla ucznia i nauczyciela. Wprowadzenie ćwiczeń w formie krzyżówek, testów i dopasowywania haseł – przy wykorzystaniu bardzo dobrej tablicy multimedialnej – daje możliwość podsumowania lekcji w sposób interaktywny, który wzbudza duże zainteresowanie młodzieży – podsumowuje Małgorzata Drwięga, nauczycielka z Liceum Ogólnokształcącego nr XIV im. Polonii Belgijskiej we Wrocławiu.
Każdy detal w projekcie edukacyjnym jest dopracowany do perfekcji – rola nauczyciela opiera sie jedynie na wspieraniu i kontroli. To pierwszy taki projekt edukacyjny z przedsiębiorczości, w którym tak wiele narzędzi otrzymują nauczyciele i z którego w pełni mogą korzystać uczniowie - Izabela Michońska, nauczycielka z Zespołu Szkół Społecznych w Wołowie.
O szczególnej jakości tego programu decyduje kombinacja projektowej metody nauczania z platformą elektroniczną zawierającą materiały dydaktyczne – komentuje prof. Johannes Lindner z UE w Wiedniu.
Zapraszamy do na portal.bycprzedsiebiorczym.pl